سطح تعریف نشده

سطح تعریف نشده

بخش دوم افزایش سرعت وردپرس بدون کد نویسی: می خواهید سایت/وبلاگ وردپرس شما سریعتر شود؟ هرچه سرعت بارگیری صفحات یک سایت بالاتر باشد، تجربه کاربری (UX) آن نمره بالاتری می گیرد که در نتیجه آن تعداد بازدید کننده های شما افزایش پیدا می کند و سئو سایت شما نیز بهبود پیدا می کند. در این پست، کاربردی ترین روش های افزایش سرعت وردپرس را برای شما جمع آوری کرده ام؛ همان طور که از تیتر این پست پیداست، این آموزش برای افراد مبتدی نیز کاربردی است.

 

این پست در ادامه پست افزایش سرعت وردپرس بدون کد نویسی – بخش اول می باشد. توصیه من این است که ابتدا پست قبلی را مطالعه کنید.

 

افزایش سرعت وردپرس بدون کد نویسی

در ادامه به بررسی روش های دیگر افزایش سرعت وردپرس بدون کد نویسی پرداخت ام

 

از CDN برای محتوای ثابت (استاتیک) استفاده کنید

آیا می دانستید که کاربران در نقاط جغرافیایی مختلف سرعت بارگزاری متفاوتی خواهند داشت؟

این موضوع بخاطر فاصله جغرافیایی سرور شما با دستگاه کاربر است که بر روی سرعت بارگزاری سایت تاثیر مستقیم دارد. برای مثال در نظر بگیرید که سرور سایتی در آلمان است، بنابراین کاربران آلمانی سرعت بارگزاری بالاتری نسبت به کاربران ایرانی خواهند داشت.

با استفاده از CDN یا شبکه توزیع محتوا، به بهبود سرعت برای تمام کاربرانتان در سراسر جهان کمک خواهید کرد.

CDN مجموعه ای از سرورها در سراسر جهان است. هر سرور، اطلاعات استاتیک سایت شما را نگهداری می کند. فایل های استاتیک، فایل هایی هستند که تغییر نمی کنند، برای مثال تصاویر، فایل های CSS و JavaScript از این دسته هستند. اما همان طور که در پست قبل بخش “استفاده از افزونه Cache” گفته شد، صفحات وردپرس داینامیک هستند و بنابراین بر روی CDN قرار نخواهند گرفت.

زمانی که از CDN استفاده می کنید، هر کاربر به محض وارد کردن آدرس سایت شما، محتوای استاتیک را از نزدیک ترین سرور به مکان جغرافیایی اش دریافت می کند. همچنین سرور اصلی سایت شما نیز سریع تر می شود، چرا که مسئولیت بیشتر کارها بر عهده CDN خواهد بود.

راه حل: از CDN استفاده کنید، البته این روش هزینه برای شما در پی خواهد داشت

 

استفاده از یوتیوب و آپارات به جای آپلود مستقیم ویدیو

ویدیو ها را مستقیم بر روی وردپرس آپلود نکنید!

همان طور که مطلع هستید، می توانید ویدیو هایتان را به صورت مستقیم بر روی سایت وردپرس تان آپلود کنید و به صورت خودکار آنها را توسط پلیر HTML5 پخش کنید.

اما هیچوقت این کار را انجام ندهید!

ذخیره سازی و نمایش ویدیو پهنای باند زیادی اشغال می کند. در نتیجه ممکن است هزینه هاستینگ شما افزایش یابد و در برخی موارد به علت استفاده بیش از حد از منابع سرور و پهنای باند، سایت شما به صورت تعلیق در آید. این موضوع برای برخی از هاستینگ هایی که پهنای باند نامحدود نیز ارائه می دهند صادق است.

علاوه بر این، ذخیره کردن ویدیو بر روی وبسایت وردپرسی باعث افزایش حجم فایل Backup سایت تان می شود و در صورت نیاز به بازگردانی وبسایت، کار شما دشوارتر خواهد شد.

راه حل: به جای ذخیره کردن ویدیو بر روی سایت، از سرویس های اشتراک ویدیو اعم از آپارات، یوتیوب و … استفاده کنید.

 

انتخاب پوسته سریع برای وردپرس

از یک پوسته سریع استفاده کنید

زمانی که در حال انتخاب پوسته برای وبسایتتان هستید، یکی از فاکتورهای مهمی که می بایست در نظر بگیرید، بهینه بودن پوسته برای سرعت سایت است. برخی از پوسته ها (قالب ها) بسیار زیبا کد نویسی ضعیفی دارند و می توانند باعث کاهش زیاد سرعت سایت شما شوند.

راه حل: بهتر است که یک پوسته ساده انتخاب کنید و برای افزایش قابلیت ها، از پلاگین های حرفه ای استفاده کنید. بنابراین پوسته هایی که ساختارهای پیچیده، انیمیشن های زیاد و قابلیت های غیرکاربردی زیادی دارند را کنار بگذارید.

برای پیدا کردن پوسته سریع، ابتدا چند پوسته را که از لحاظ ظاهر و امکانات مطابق میل شما هستند بر روی وردپرس نصب کنید. سپس پس از فعال کردن هر کدام، سرعت سایت را با استفاده از ابزارهایی نظیر GTMetrix یا Pingdom بررسی کنید و بهترین سرعت را انتخاب کنید.

 

انتخاب اسلایدر سریع برای سایت وردپرسی

از اسلایدر سریع تر استفاده کنید

اسلایدرها یکی از المان های پرکاربرد در طراحی وبسایت ها هستند. اکثر طراحان وبسایت از اسلایدرها در صفحه اصلی سایت استفاده می کنند. با توسعه افزونه ها و افزایش امکانات هرکدام، می توان گفت در سرعت سایت نقش بسزایی دارند.

البته اسلایدرهای حرفه ای نظیر SliderRevolution را اگر به درستی استفاده کنید، آنگاه فقط صفحه ای که اسلایدر در آن قرار دارد کُند تر می شود.

حتی اگر تصاویر استفاده شده در اسلایدر، همان طور که در پست قبل گفتیم بهینه سازی شده باشند، یک اسلایدر با کد نویسی نامطلوب باعث از بین رفتن زحمات شما برای بهینه سازی تصاویر می شود.

در جدول زیر ما ۵ افزونه معروف اسلایدر را با یکدیگر مقایسه کرده ایم:

مقایسه 5 افزونه اسلایدر وردپرس

 

 

از یک افزونه گالری تصاویر سریع استفاده کنید

از افزونه گالری تصاویر سریع تر استفاده کنید

اگر یک وبسایت عکاسی یا پورتفولیو دارید، احتمالا از گالری تصاویر برای نمایش عکس ها استفاده می کنید.

بسیار هائز اهمیت است که افزونه گالری شما برای سرعت سایت مضر نباشد!

راه حل: من به شما توصیه می کنم که از افزونه Envira Gallery، که یکی از بهترین افزونه های گالری در مارکت ها است استفاده کنید. نسخه رایگان آن نیز موجود است که امکانات کمتری دارد و احتمالا نیاز بیشتر کاربران را رفع می کند.

در جدول زیر ۳ افزونه گالری محبوب وردپرس را با یکدیگر مقایسه کرده ایم، می توانید خودتان نتیجه گیری کنید:

مقایسه 3 افزونه گالری وردپرس

 

روش های دیگری برای بهبود وردپرس موجود هست اما نیازمند اندکی کد نویسی و تغییرات در کد های سایت است که فارغ از موضوع این پست است. با انجام دادن این کارها احتمالا سرعت سایتتان را بسیار افزایش داده اید و خواسته خودتان رسیده اید. سوالات خودتان را از من بپرسید و با کمال میل به شما پاسخ خواهم داد.

مصطفی

هپتا رو راه‌اندازی کردم تا بتونم به مردم کمک کنم راحت‌تر مشکلات دیجیتالی خودشون رو برطرف کنن. در حال حاضر هم خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی گرافیکی رو داخل پروژه گسترش میدم.

مصطفی

هپتا رو راه‌اندازی کردم تا بتونم به مردم کمک کنم راحت‌تر مشکلات دیجیتالی خودشون رو برطرف کنن. در حال حاضر هم خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی گرافیکی رو داخل پروژه گسترش میدم.

آخرین بروزرسانی: ۱۳۹۷/۰۶/۱۲دسته بندی: دیجیتال مارکتینگ, وردپرسبرچسب ها: , ,
نظرات و دیدگاه شما

نظرات شما عزیزان