سطح تعریف نشده

سطح تعریف نشده

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای پیشرفته برای افرادی است که تمایل دارند وبسایت خود را با حداقل هزینه و امکانات تقریبا مطلوب بسازند. در ابتدا بیشتر افرادی که نیازمند تنها یک وبلاگ بودند به وردپرس مراجعه می کردند اما در حال حاضر بسیاری از سایت های پیشرفته نیز از WordPress به عنوان مدیریت محتوای خود استفاده می کنند. با توجه به محبوبیت این CMS (Content Management System) تصمیم گرفتم آموزش نصب وردپرس بر روی cPanel را برایتان قرار دهم. این آموزش مرحله به مرحله است و کافیست در هر مرحله با من همراه باشید تا در نهایت، وبسایت وردپرسی خودتان را راه اندازی کنید.

فهرست مراحل نصب وردپرس بر روی cPanel:

  • مرحله ۱: دانلود وردپرس
  • مرحله ۲ تا ۹: بارگزاری وردپرس بر روی هاستینگ
  • مرحله ۱۰ تا ۱۴: راه اندازی پایگاه داده
  • مرحله ۱۵ تا ۲۰: نصب ۵ دقیقه ای وردپرس

نصب وردپرس بر روی cPanel

مرحله ۱ – برای نصب وردپرس نیازمند فایل zip شامل جدیدترین نسخه از WordPress هستید. می توانید با مراجعه به وبسایت wordpress.org جدیدترین نسخه را دریافت کنید.

 

 

دانلود وردپرس

 

بارگزاری وردپرس بر روی هاستینگ

مرحله ۲ – در این مرحله می بایست به cPanel خودتان مراجعه کنید و فایل zip دانلود شده را آپلود نمایید. به این منظور از cPanel به File Manager مراجعه کنید.

 

انتخاب File Manager از cPanel

 

مرحله ۳ – از سمت چپ cPanel به پوشه public_html مراجعه کنید. توجه داشته باشید که پوشه public_html ریشه هاست شماست و فایل های وردپرس نیز باید در این پوشه قرار بگیرند.

 

انتخاب File Manager از cPanel

 

مرحله ۴ – با انتخاب گزینه Upload از نوار ابزار بالایی cPanel، فایل zip دانلود شده در مرحله ۱ را بر روی هاست خود و در پوشه public_html آپلود کنید.

 

زدن کلید Upload در cPanel

 

مرحله ۵ – cPanel شما را به صفحه آپلود هدایت می کند. در این صفحه می توانید با Drag and Drop کردن و یا انتخاب فایل توسط کلید Select File، فایل zip وردپرس را آپلود نمایید.

 

صفحه آپلود cPanel

 

مرحله ۶ – پس از اینکه فایل zip آپلود شد، به File Manager بازگردید. بر روی فایل آپلود شده راست کلیک نمایید و سپس بر روی Extract کلیک کنید تا از حالت فشرده (Zip) خارج گردد.

 

استخراج فایل zip

 

مرحله ۷ – از حالا به بعد نیازی به فایل zip ندارید و در صورتی که تمایل دارید، می توانید آن را حذف کنید. به این منظور، بر روی فایل زیپ راست کلیک کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید و پس از آن، در پنجره بعدی که باز می شود بر روی Confirm کلیک کنید.

 

حذف کردن فایل Zip

 

مرحله ۸ – حال به پوشه wordpress مراجعه کنید (با دوبار کلیک کردن). در این پوشه تمام فایل های مربوط به مدیریت محتوای وردپرس وجود دارد. در اینجا نیاز است تا تمام فایل ها را Select کنید (Ctrl + A یا با استفاده از Select All در نوار ابزار بالای cPanel) و سپس آن ها را به ریشه هاست (پوشه public_html) منتقل نمایید.

 

انتخاب کردن فایل ها و زدن گزینه Move

مرحله ۹ – پس از آنکه بر روی گزینه Move کلیک کردید، پنجره ای مطابق شکل زیر نمایش داده خواهد شد. در این پنجره توجه داشته باشید که آدرس مطابق شکل برابر با

/public_html/

باشد. در واقع می بایست عبارت “wordpress” را از آخر مسیر حذف کنید.

 

راه اندازی پایگاه داده (MySQL)

مرحله ۱۰ – پس از انجام مراحل بارگزاری باید کارهای مربوط به دیتابیس را انجام دهیم. به این منظور  از cPanel به منوی MySQL Databases مراجعه کنید.

 

مراجعه به MySQL Databases

 

مرحله ۱۱ – در این مرحله و در کادر New Database، یک نام برای دیتابیس سایت وردپرس خود انتخاب کنید و سپس بر روی Create Database کلیک نمایید.

همانگونه که مشاهده می کنید، در کادر سفید عبارت test را وارد کرده ایم که نام دیتابیس ما در واقع heptaweb_test خواهد بود.

 

ساختن پایگاه داده

 

مرحله ۱۲ – پس از ساختن پایگاه داده، می بایست برای آن نام کاربری و پسورد تعریف کنیم. به این منظور نام کاربری را در فیلد اول و برای دو فیلد بعدی رمز عبور را وارد کنید (یکی رمز عبور و دیگری تاییدیه آن) و در آخر بر روی کلید Create User کلیک نمایید. توجه داشته باشید که برای امنیت بیشتر از رمز عبورهایی با نمره بالاتر استفاده کنید. برای سنجش کلمه عبور، cPanel پس از وارد کردن رمز عبورتان یک نوار سنجش به شما نشان می دهد که از یک تا صد به شما امتیاز خواهد داد.

 

ساختن نام کاربری و رمز عبور برای پایگاه داده

 

مرحله ۱۳ – پس از آنکه نام کاربری را ساختید، می بایست آن را به دیتابیس خود اضافه کنید. به این منظور از لیست کشویی User، نام کاربری ای که ساختید و از لیست کشویی Database، پایگاه داده خود را انتخاب کنید و بر روی کلید Add کلیک نمایید.

 

افزودن کاربر به پایگاه داده

 

مرحله ۱۴ – در این صفحه تمام گزینه های موجود را با استفاده از گزینه ALL PRIVILEGES تیک دار کنید و بر روی دکمه “Make Change” کلیک کنید تا عملیات راه اندازی دیتابیس کامل شود.

 

تنظیم دسترسی های کاربر به دیتابیس

 

نصب و راه اندازی وردپرس

مرحله ۱۵ – آدرس سایت خودتان را وارد کنید تا به صفحه تنظیمات اولیه وردپرس هدایت شوید. در این مرحله بر روی کلید “بزن بریم” کلیک کنید.

 

پیغام عدم وجود wp-config.php

 

مرحله ۱۶ – در این مرحله می بایست اطلاعاتی که از بخش “راه اندازی پایگاه داده” بدست آورده ایم را وارد کنیم.

نام پایگاه داده: مرحله ۱۱

نام کاربری و رمز: مرحله ۱۲

میزبان پایگاه داده: این مقدار معمولا برابر با Localhost است اما اگر مورد قبول واقع نشد از ارائه دهنده هاستنیگ سوال نمایید.

پیشوند جدول: هر پیشوندی که مد نظرتان است را وارد کنید.

پس از پر کردن تمام فیلد ها، بر روی فرستادن کلیک نمایید.

 

وارد کردن اطلاعات مربوط به دیتابیس

 

مرحله ۱۷ – مشاهده این صفحه به این معناست که اتصال وردپرس به پایگاه داده با موفقیت انجام شده است. بر روی “اجرای نصب” کلیک کنید.

 

ادامه دادن عملیات نصب

 

مرحله ۱۸ – اطلاعات مربوط به وبسایت خودتان را وارد کنید. در مورد نام کاربری و رمز عبور در آینده پست خواهیم گذاشت که چگونه باشد، بهتر است ولی الان ترجیحا نام کاربری غیر از admin باشد و رمز عبور نمره “قوی” بگیرد. در آخر ایمیل صحیح خودتان را وارد کنید تا اگر رمز عبورتان را فراموش کردید بتوانید با استفاده از لینک “رمز عبور را فراموش کردم” آن را بازیابی کنید. و در آخر، اگر میخواهید وبسایت شما از دید موتورهای جستجوگر مخفی باشد، تیک گزینه “نمایش به موتورهای جستجو را بزنید”

 

اطلاعات مربوط به وبسایت

 

مرحله ۱۹ – پس از مشاهده این صفحه، خوشحال شوید که عملیات نصب با موفقیت به اتمام رسیده است! بر روی کلید ورود کلیک کنید تا به صفحه “ورود به بخش مدیریت سایت” هدایت شوید.

 

نصب انجام شد

مرحله ۲۰ – در این مرحله کافیست نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و بر روی کلید “ورود” کلیک کنید.

 

صفحه ورود وردپرس

چنانچه در هر مرحله از کار به مشکل خوردید، آن را از طریق دیدگاه ها با ما در ارتباط بگذارید.

— پایان آموزش

 

مصطفی

هپتا رو راه‌اندازی کردم تا بتونم به مردم کمک کنم راحت‌تر مشکلات دیجیتالی خودشون رو برطرف کنن. در حال حاضر هم خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی گرافیکی رو داخل پروژه گسترش میدم.

مصطفی

هپتا رو راه‌اندازی کردم تا بتونم به مردم کمک کنم راحت‌تر مشکلات دیجیتالی خودشون رو برطرف کنن. در حال حاضر هم خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی گرافیکی رو داخل پروژه گسترش میدم.

آخرین بروزرسانی: ۱۳۹۶/۰۷/۲۱دسته بندی: دیجیتال مارکتینگ, وردپرسبرچسب ها: , ,
نظرات و دیدگاه شما

نظرات شما عزیزان

  1. Avatar
    محسن ۱۳۹۷/۰۷/۱۲ در ۱۰:۴۸ - پاسخ دادن

    سلام
    من وردپرس را بر روی Public _html‌ بارگزاری که می کنم تا ۹۹% می رود و کامل نمی شود. نمی دانم ایراد از چه چیزی می تواند باشد.
    ممنون

    • مصطفی
      مصطفی ۱۳۹۷/۰۷/۱۲ در ۱۷:۲۲ - پاسخ دادن

      سلام، از چه طریقی بارگزاری رو انجام میدین؟ اگر از طریق cPanel انجام دادین و ناموفق بود، از FTP استفاده کنید.

  2. Avatar
    Alireza gholi ۱۳۹۷/۱۰/۱۵ در ۱۷:۲۳ - پاسخ دادن

    بسیار عالی