سطح تعریف نشده

سطح تعریف نشده

بالاخره گروه Coolstar آنچه را که بسیاری از افراد به دنبال آن بودند را ارئه کرد، Electra ابزاری برای جیلبریک iOS 11.2 تا iOS 11.3.1. در این آموزش، مرحله به مرحله به شما خواهیم آموخت که چگونه iOS 11.2 – iOS 11.3.1 را جیلبریک کنید. فرقی ندارد که دستگاه شما iPad باشد یا iPhone، این آموزش برای هر دو شاخه دستگاه کاربردی و عملی است. با ما همراه باشید

در اینجا می بایست به برخی نکات اشاره کنم:

  • این نوع جیلبریک یک نوع جیلبریک Semi-Untethered است.
  • ابزار Electra از نسخه های iOS زیر پشتیبانی می کند:

iOS 11, iOS 11.0.1, iOS 11.0.2, iOS 11.0.3

iOS 11.1, iOS 11.1.1, iOS 11.1.2

iOS 11.2, iOS 11.2.1, iOS 11.2.5, iOS 11.2.6

iOS 11.3, iOS 11.3.1

  • این ابزار از iOS 11.4 و iOS 11.4.1 پشتیبانی نمی کند.
  • Electra از تمام دستگاه هایی که به iOS 11 مجهز شده اند پشتیبانی می کند:

iPhone X, iPhone 8, iPhone 8 Plus, iPhone 7, iPhone 7 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone SE, iPhone 5s

۱۲.۹ inch iPad Pro, 2nd generation 12.9-inch iPad Pro, 1st generation 10.5-inch iPad Pro, 9.7-inch iPad Pro, iPad Air 2, iPad Air, iPad

۵th generation, iPad mini 4, iPad mini 3, iPad mini 2

iPod touch 6G

  • با استفاده از iTunes از تمام اطلاعات iPhone یا iPad یا iPod خودتان Backup بگیرید.
  • دستگاه شما بهتر است بیشتر از ۵۰ درصد شارژ باتری داشته باشد تا موقع عملیات Jailbreak خاموش نشود.
  • Electra Jailbreak for iOS 11.3.1 – iOS 11.2 به تازگی منتشر شده است، به شما توصیه می کنیم تا دست نگه دارید تا مشکلات و خطاهای آن پیدا شود و رفع گردد و سپس اقدام به Jailbreak دستگاه iOS خودتان کنید.
  • ریسک انجام این کار بر روی هر دستگاهی بر عهده شخص کاربر و یا فرد انجام دهنده بوده و گروه هپتا مسئولیت هیچ گونه صدمه ای به دستگاه شما ناشی از این عمل و با استفاده از این آموزش را نخواهد پذیرفت. اگرچه اگر کمکی از دست ما بر آید دریغ نخواهیم کرد.

 

پیشنهاد می کنم مشاهده کنید: آموزش ویدیویی ساختن اپل آیدی در ایران (روش جدید)

 

آموزش مرحله به مرحله جیلبریک iOS 11.2 – iOS 11.3.1 بر روی آیفون یا آیپد

در این پست با طی کردن ۸ مرحله ساده خواهید توانست iOS 11.2 – iOS 11.3.1 را Jailbreak کنید:

 

 

می توانید پیش از مطالعه ویدیو تهیه شده به زبان انگلیسی را مشاهده کنید، در غیر این صورت به خواندن متن ادامه دهید

 

مرحله اول – Airplane Mode را فعال کنید

گروه Coolstar توصیه کرده است تا پیش از استفاده از Electra، ابتدا دستگاه خود را به حالت هواپیما ببرید. به این منظور از Control Center بر روی آیکون هواپیما ضربه بزنید و یا از Settings این حالت را فعال کنید.

 

مرحله دوم – Siri را غیر فعال کنید

همچنین Coolstar توصیه کرده تا پیش از استفاده از ابزار Electra، سیری را خاموش کنید.

برای خاموش کردن Siri به Settings رفته و در آنجا به قسمت Siri and Search مراجعه کنید، سپس هر دو گزینه “Listen for Hey Siri” و “Press Home for Siri” را خاموش کنید و در دیالوگ باز شده بر روی Turn of Siri ضربه بزنید.

 

مرحله سوم – دستگاه iOS تان را خاموش و روشن کنید

پس از فعال کردن حالت هواپیما و خاموش کردن Siri، دستگاهتان را راه اندازی مجدد (ری استارت) کنید.

پس از آنکه دستگاه شما ری استارت شد، مطمئن شوید که حالت هواپیما هنوز روشن است و هم چنین بررسی کنید که Wi-Fi دستگاه خاموش باشد.

خاموش کردن Wi-Fi از طریق Settings انجام می شود و با استفاده از Control Center تنها و تنها به مدت یک روز دستگاه به صورت خودکار به مودم های Wi-Fi وصل نمی شود. این موضوع هم تاثیر بر میزان عمر باتری آیفون یا آیپد شما دارد هم ممکن است در طی مراحل جیلبریک iOS خدشه وارد کند.

 

توصیه می کنم برای افزایش عمر باتری دستگاه iOS تان دو پست زیر را مطالعه کنید:

 

مرحله چهارم – Electra Jailbreak و Cydia Impactor را دانلود کنید

جدیدترین نسخه Electra Jailbreak IPA را از وبسایت رسمی Coolstar و Cydia Impactor را از این لینک بر روی Mac یا PC خودتان دانلود کنید. Cydia Impactor برای macOS، ویندوز، لینوکس (۳۲-Bit و ۶۴-Bit) در دسترس است.

Coolstar دو نسخه از Electra Jailbreak ارائه کرده است:

  1. از اکسپلویت multipath tcp استفاده می کند اما نیازمند حساب توسعه دهندگی Apple است. درصد موفقیت این روش بالاتر است.
  2. از اکسپلویت vfs استفاده می کند و به Apple Developer Account نیازی ندارد.

در صورتی که شما Apple Developer Account دارید، توصیه می کنیم تا بر روی Download (Dev Account) ضربه بزنید تا نسخه ای از Electra که از multipath tcp exploit استفاده می کند را دانلود کنید.

در صورتی که Apple Developer Account ندارید، بر روی کلید Download (No Dev Account) ضربه بزنید تا نسخه ای را دریافت کنید که از vfs exploit استفاده می کند.

توجه داشته باشید که ابزار Electra Jailbreak را تنها از سایت ذکر شده دانلود کنید و از جای دیگری آن را دریافت نکنید، چرا که ممکن است حاوی بد افزار باشد.

 

مرحله پنجم – با استفاده از Cydia Impactor، ابزار Electra IPA را روی دستگاهتان نصب کنید

iPhone یا iPad یا iPod Touch را با استفاده از کابل Lightning متصل کنید تا فایل Electra IPA را به آن منتقل کنید.

بر روی کامپیوتر، Cydia Impactor را اجرا کنید. دستگاه iOS شما را به صورت خودکار شناسایی می کند. فایل Electra jailbreak IPA را که در مرحله چهار دانلود کردید به محیط برنامه بکشید (Drag کنید). زمانی که برنامه از شما خواست، Apple ID و رمز اکانت Developer خود را وارد کنید و صبر کنید تا Cydia Impactor نرم افزار را به صورت Signed بر روی دستگاه iOS شما نصب کند.

اگر به هنگام نصب Electra IPA خطای provision.cpp:168’ را دریافت کردید، پست دیگر ما را درباره رفع خطای provision.cpp:168’ مطالعه کنید.

 

آموزش رفع خطای provision.cpp:168 در نرم افزار Cydia Impactor

 

مرحله ششم – Trust Developer Profile

زمانی که Electra jailbreak IPA به دستگاه شما منتقل شد، به Settings رفته و در آنجا به آدرس

Settings > General > Profile(s)

یا در برخی دیگر از نسخه های iOS تنها به آدرس زیر مراجعه کنید:

Settings > General > Device Management

بر روی گزینه ای که تحت عنوان اپل آیدی تان زیر Developer app است ضربه بزنید، سپس بر روی Trust “” ضربه بزنید. بر روی کلید Trust ضربه بزنید. وضعیت به Delete app تغییر خواهد کرد.

توجه داشته باشید که این مرحله زمانی که از Apple Developer Account استفاده می کنید ضروری نیست.

 

مرحله هفتم – جیلبریک iOS را آغاز کنید

از Homescreen اپلیکیشن Electra Jailbreak را اجرا کنید و سپس بر روی کلید “Jailbreak” ضربه بزنید تا عملیات جیلبریک iOS 11.2 – iOS 11.3.1 شروع شود. این کار در ۳ بخش صورت می گیرد و بخش دوم ممکن است زمان بیشتری به طول بیانجامد. پس از مرحله دوم دستگاه شما یک لحظه پرش می کند، مانند اینکه یک لحظه هنگ کرده باشد. در صورتی که از iOS 11.3 یا iOS 11.3.1 استفاده می کنید، دستگاه دوبار ری استارت می شود و Electra پس از اولین ری استارت می بایست اجرا شود.

پس از آنکه برای اولین بار دستگاه شما reboot شد، شما باید عبارت Enable Jailbreak را پس از اجرای اپلیکیشن Electra مشاهده کنید.

 

مرحله هشتم – صبر کنید تا Jailbreak کامل شود

پس از گذشت چند لحظه، شما باید به Homescreen هدایت شوید. اگر دوباره اپلیکیشن Electra را اجرا کنید، به شما این خبر را می دهد که دستگاه شما هم اکنون جیلبریک شده است و پیام آن به این صورت خواهد بود: “Already Jailbroken”

 

تبریک می گویم، شما با موفقیت iOS 11.2 – iOS 11.3.1 خود را جیلبریک کردید.

هم اکنون می بایست اپلیکیشن Cydia بر روی دستگاه شما نصب شده باشد. هم چنین باید بتوانید آن را اجرا کنید و تغییرات و اپلیکیشن های مخصوص دستگاه های جیلبریک شده را نصب و اجرا کنید. اگر اپلیکیشن Cydia را نیافتید، آنگاه Electra Jailbreak را اجرا کنید و تلاش کنید تا زمانی که Cydia نصب شود. احتمالا نیاز به انجام این کار به دفعات زیاد خواهید داشت.

زمانی که دستگاه شما با موفقیت جیلبریک شد، می توانید Airplane Mode را خاموش و Siri را دوباره فعال کنید.

 

می توانید سوالات خود را در بخش کامنت ها با ما درمیان بگذارید تا در صفحه مربوط به سوالات متداول جیلبریک iOS 11.2 – ۱۱.۳.۱ به آنها پاسخ کامل دهیم.

 

 

مصطفی

هپتا رو راه‌اندازی کردم تا بتونم به مردم کمک کنم راحت‌تر مشکلات دیجیتالی خودشون رو برطرف کنن. در حال حاضر هم خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی گرافیکی رو داخل پروژه گسترش میدم.

مصطفی

هپتا رو راه‌اندازی کردم تا بتونم به مردم کمک کنم راحت‌تر مشکلات دیجیتالی خودشون رو برطرف کنن. در حال حاضر هم خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی گرافیکی رو داخل پروژه گسترش میدم.

آخرین بروزرسانی: ۱۳۹۷/۰۴/۱۹دسته بندی: آموزش آنلاین, موبایل و تبلتبرچسب ها: , , , ,
نظرات و دیدگاه شما

نظرات شما عزیزان

  1. Avatar
    majid ۱۳۹۷/۰۴/۳۱ در ۰۱:۰۴ - پاسخ دادن

    سلام ممنون از آموزش خوبتون ولی من هزار بار این electra رو میزنم هی ریستارت میشه ولی از شماره ۱ تکون نمیخوره سیدیام نصب نمیشه مشکل از کجاست ممنون میشم راهنمایی کنید

    • Avatar
      بلوچ ۱۳۹۷/۰۵/۰۳ در ۰۰:۱۲ - پاسخ دادن

      سلام دستگاه رو درحالت افلاین( airplane)بذار خاموش روشن کن بعد اقدام به جیلبریک کن

      • Avatar
        Majid ۱۳۹۷/۰۵/۰۷ در ۲۲:۱۲ - پاسخ دادن

        همه این کارها رو کردم ولی بازم نمیشخ

    • Avatar
      arash ۱۳۹۷/۰۵/۱۴ در ۲۳:۱۲ - پاسخ دادن

      منم این مشکل رو داشتم ولی تو کنترل سنتر همه گزینه ها از جمله حالت هواپیما حالت شب بلوثوث توقف چرخش صفحه وکلهم روشن کردم و نور زمینه پایین اوردم تا مرحله اخر رفت و سیدیا امد

  2. Avatar
    mehdi ۱۳۹۷/۰۵/۰۵ در ۱۳:۳۶ - پاسخ دادن

    سلام من همه این مراحل رو انجام دادم گوشیم جیل هم شده اخه تو نرم افزار همراه بانک که میرم میگه جیل هست ولی سیدیا نمیاد رو گوشیم چی کنم لطفا کمککککک

    • Avatar
      Dav ۱۳۹۷/۰۵/۱۲ در ۰۹:۵۸ - پاسخ دادن

      سلام.توییک Liberty Lite رو از Cydia نصب کنید درست میشه

  3. Avatar
    Dav ۱۳۹۷/۰۵/۱۲ در ۰۹:۵۵ - پاسخ دادن

    سلام و خسته نباشید.مطالب وبسایت عالی و مفید و خواندنی هست.آغا ما الان هرچی دیوایس ۵اس نسخه ios 11.3.1 رو میزنیم جیل بشه اصن انگار نه انگار هیچ عکس العملی نشون نمیده و چشمون به جمال Cydia نمیوفته
    چیکار کنیم.در برنامه آیتولز میزنه که دستگاه جیل نی.اصن Enable jailbreak نمیاد روی صفحه یا اون Already Jailbroken نمیزنه و از اون مرحله ۱ در ابزار الکترا تکون نمیخوره بیشتر از ۱۰بار تست کردیم.موندیم توششش اگه روشی چیزی هس به مام بگین ما خوره جیل هستیم و تا حالام به ایجور مشکلاتی نخورده بودیم.دمتون گرم

    • مصطفی
      مصطفی ۱۳۹۷/۰۵/۱۳ در ۰۳:۴۰ - پاسخ دادن

      سلام دوست من، از اینکه مطالب سایت برایتان مفید واقع شده خرسندم.
      متاسفانه بر روی بعضی از دستگاه هایی که به صورت OTA آپدیت شده اند، جیلبریک کار نمی کند.

      • Avatar
        Dav ۱۳۹۷/۰۵/۱۴ در ۱۸:۴۴ - پاسخ دادن

        سلام.خسته نباشید.دمتون گرم آها پس اینجوریه منم که از بدشانسی با OTA اپ کرده بودم.خودمم یجورایی حدسشو میزدم.بهرحال دمتون گرم

  4. Avatar
    arash ۱۳۹۷/۰۵/۱۲ در ۲۳:۳۶ - پاسخ دادن

    بعداز چندین بار که enable jilرو زدم اخرش جیلبریک شد و سیدیا نصب شد همه چی خوب بود تا تیپد رو خاموش روشن کردم دیگه سیدیا و بقیه توییک های جیلبریک باز نمیشه تا حالا صدبار enable jilbreakرو زدم ولی فایده نداره
    مشکل کجاست؟

    • مصطفی
      مصطفی ۱۳۹۷/۰۵/۱۳ در ۰۲:۵۶ - پاسخ دادن

      سلام، خیلی مایل هستم که کمکتون کنم ولی در حال حاضر اطلاعات کافی ندارم. امیدوارم کاربران بتوانند به شما کمک کنند. (مورد شما اندکی نادر است)

    • Avatar
      arash ۱۳۹۷/۰۵/۱۳ در ۱۳:۱۷ - پاسخ دادن

      اخرش تونستم راش بندازم ولی توییک ترمیتال روش کار نمیکنه ایا برنامه ترمینال برای این جیلبریک هست؟

  5. Avatar
    Ali ۱۳۹۷/۰۵/۲۴ در ۱۲:۰۱ - پاسخ دادن

    سلام من وقتی میخوام Electra رو از طریق Cydia Empactorنصب کنم اخرایه نصب ارور میده

    • مصطفی
      مصطفی ۱۳۹۷/۰۶/۱۰ در ۱۵:۲۳ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز، برای کمک در رفع مشکل نیاز دارم تا خطا را بدونم، لطفا زیر همین کامنت بنویسید