سطح تعریف نشده

سطح تعریف نشده

رفع خطای Unfortunately Google Play Services Has Stopped: یکی از دلایل برتری و انتخاب تلفن های هوشمندی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، سرویس های گوگل پلی یا همان Google Play Services می باشد. امکانات بسیار زیادی توسط این سرویس ها ارائه می شود؛ از محبوب ترین این امکانات می توان به Play Store که مرکز خرید و دانلود نرم افزار و بازی های اندروید می باشد، اشاره کرد. اما در برابر تمام مزایای این سرویس ها، خطایی ممکن است بوجود بیاید، خطایی که هر لحظه بر روی صفحه و در هر زمان که تمایل داشته باشد مزاحم شما خواهد شد! البته درست زمانی که به یک نرم افزار به شدت نیاز دارید، این خطا ظاهر می شود و ادامه کار را برای شما محال می کند.

افرادی که با این خطا دست و پنجه نرم می کنند به وفور یافت می شوند. شاید حتی من در گذشته! اما الان زمان آن رسیده تا برای همیشه از شر این پیام مزاحم برای همیشه خلاص شوید.

در ادامه پست، راه های متعددی برای رفع خطا ارائه داده ام که می توانید هر کدام را مایل بودید استفاده کنید:

 

خطای "Unfortunately Google Play Services Has Stopped"

 

روش های رفع خطای Unfortunately Google Play Services Has Stopped

روش اول: Play Service را بروزرسانی کنید!

یکی از دلایل اصلی تکرار این پیام ممکن است آپدیت نبودن و بروز نبودن Google Play Services بر روی دستگاهتان باشد. پس آسان ترین راه برای حل این مشکل، آپدیت کردن نرم افزار Google Play Services می باشد. بعضی وقت ها، نرم افزارهایی که قدیمی هستند به درستی بر روی دستگاه شما اجرا نمی شوند و بارها و بارها پیام خطا میدهند. در این مواقع یکی از بهترین راه ها، بروزرسانی نرم افزارهای قدیمی است.

برای آپدیت کردن Play Services کافیست نرم افزار Play Store را از منوی نرم افزارهای دستگاهتان باز کنید و در فیلد جستجو، عبارت “Play Services” را وارد نمایید، اگر جلوی نرم افزار یاد شده عبارت “Update” وجود داشت، بر روی آن ضربه بزنید و بنگ بنگ! احتمالا خطا الان رفع شده است.

در صورتی که موفق به یافتن نرم افزار نشدید، از یک نرم افزار تغییر IP استفاده کنید.

 

نرم افزار Google Play Services

 

روش دوم: توقف اجباری و پاک کردن حافظه Cache (شماره یک)

همانطور که در اول پست گفتیم، Google Play Services باعث محبوبیت دستگاه های اندرویدی شده است، به عبارت دیگر، این سرویس ها، فریمورک (Framework) تمام نرم افزارهای Google و نرم افزارهای نصب شده توسط Google Play است. در طول زمان، ممکن است Cache های صورت گرفته توسط آن موجب بوجود آمدن این خطا شوند. اگر Google Play Service شما آپدیت است و مشکل شما برطرف نشده است، می توانید از پاک کردن حافظه Cache مربوط به این نرم افزار به عنوان راه حل دوم استفاده کنید. در بسیاری از مواقع این عمل موجب رفع خطا گردیده است. برای پاک کردن حافظه کش مراحل زیر را طی نمایید:

۱- به بخش تنظیمات دستگاهتان مراجعه کنید و به دنبال بخش نرم افزارها بگردید. در بسیاری از دستگاه ها مانند دستگاه های هواوی و خیلی دیگر، این مورد به نام Apps می باشد.

۲- در بین تمام نرم افزارها، به دنبال “Google Play Services” بگردید و بر روی آن ضربه بزنید.

۳- پس از باز شدن اطلاعات نرم افزار، بر روی گزینه “Force Stop” یا احتمالا در گوشی هایی با منوی فارسی “توقف اجباری” ضربه بزنید.
۴- سپس می بایست بر روی گزینه ای به عنوان “Clear Cache” ضربه بزنید.

بر روی دستگاه های هواوی دیده شده است که این گزینه داخل منوی Storage وجود دارد.

در صورتی که به هر مشکلی بر خوردید از طریق کامنت ها با ما در میان بگذارید.

 

روش سوم: توقف اجباری و پاک کردن حافظه Cache (شماره دو)

اپلیکیشن سیستمی Google Services Framework بر روی دستگاه های اندرویدی، یکی از برنامه هایی است که حاوی اطلاعات مهمی می باشد و باعث همگام شدن دستگاهتان با گوگل و همچنین آپدیت نگه داشتن نرم افزارهای شما می شود. در استفاده های متداول، Google Services Framework اطلاعات Cache زیادی جمع می کند که نیاز به حذف آن ها حس می شود. این مورد می تواند یکی از دلایل تکرار پیام Unfortunately Google Play Services Has Stopped باشد. بخاطر کَش ها، گاهی اوقات نمی توان به درستی به سرورهای گوگل وصل شد و سبب خطای ذکر شده می شود.

برای پاک کردن حافظه کش مراحل زیر را طی نمایید:

۱- به بخش تنظیمات دستگاهتان مراجعه کنید و به دنبال بخش نرم افزارها بگردید. در بسیاری از دستگاه ها مانند دستگاه های هواوی و خیلی دیگر، این مورد به نام Apps می باشد.

۲- در بین تمام نرم افزارها، به دنبال “Google Services Framework” بگردید و بر روی آن ضربه بزنید. اگر دستگاه شما نرم افزارها را دسته بندی کرده بود، در دسته System Apps یا All Apps به دنبال اپلیکیشن ذکر شده بگردید.

۳- پس از باز شدن اطلاعات نرم افزار، بر روی گزینه “Force Stop” یا احتمالا در گوشی هایی با منوی فارسی “توقف اجباری” ضربه بزنید.
۴- سپس می بایست بر روی گزینه ای به عنوان “Clear Cache” ضربه بزنید.

بر روی دستگاه های هواوی دیده شده است که این گزینه داخل منوی Storage وجود دارد.

 

صفحه درباره نرم افزار Google Play Services

 

روش چهارم: مشکلات Wi-Fi را رفع کنید!

از دیگر دلایل اصلی بروز این خطا ممکن است اتصال Wi-Fi شما باشد. ممکن است Wi-Fi شما برخی از IP ها را بلاک کرده و دسترسی شما به آنها را بسته باشد. اگر دقیقا IP های بلاک شده، همان هایی باشند که گوگل برای همگام سازی (Sync کردن) استفاده می کند، در آن زمان است که مشکل بوجود می آید. یکبار مودم خود را خاموش و روشن کنید و دوباره امتحان کنید، اگر مشکل رفع شده بود که هیچ اما در صورتی که هنوز مشکل وجود داشت، می توانید با استفاده از نرم افزار های تغییر IP یا سرویس های VPN این خطاها را رفع نمایید.

 

روش پنجم: یک ری استارت ساده!

این راه حل تا حدی عجیب و غیر کاربردی به نظر می رسد، اما همیشه این راه را امتحان کنید. دقیقا همانطوری که ممکن بود خاموش و روشن کردن اینترنت به شما کمک کند، Reboot کردن، یا ایرانیزه شده آن “راه اندازی مجدد”، دستگاهتان هم می تواند به شما در حل این مشکل کمک شایانی کند. درسته که فکر می کنید این کار بسیار ساده است اما خیلی وقت ها مشکلات ساده تر از آنچه فکر می کنید قابل حل هستند. دستگاهتان را خاموش و روشن کنید و امیدواریم که مشکل برطرف شده باشد!

 

روش ششم: دوباره وارد حساب گوگل خود شوید

اگر هنوز هم مشکل شما برطرف نشده است، می توانید این راه را امتحان کنید. در بسیاری از مواقع این راه جوابگو بوده است. تمام آنچه باید انجام دهید این است که حساب گوگل خودتان را از دستگاه حذف (Remove) کنید. سپس دوباره اطلاعات را وارد کرده و وارد حساب گوگل شوید. مراحل زیر را برای انجام این کار طی کنید:

۱- در تنظیمات گوشی و در قسمت حساب ها (Accounts) به دنبال “Google Accounts” بگردید. ممکن است در بعضی از دستگاه ها یک منوی مستقیم با عنوان Google Accounts در صفحه اول بخش تنظیمات وجود داشته باشد.

۲- هم اکنون بر روی پنل Optionها که در سمت راست بالای صفحه وجود دارد، ضربه بزنید. در دستگاه هایی که منوی فارسی دارند ممکن است این منو به سمت چپ منتقل شده باشد.

۳- بر روی گزینه “Remove Account” ضربه بزنید.

۴- حال با طی کردن مراحل ۱ و ۲، در مرحله سوم به جای Remove Account بر روی Add Account ضربه بزنید و اطلاعات اکانت گوگل را وارد کنید.

پس از این می توانید بررسی کنید که مشکل شما برطرف شده است یا خیر.

 

روش هفتم: Factory Reset یا بازگردانی به تنظیمات کارخانه

یک راه نه چندان معقول برای برطرف کردن خطاهای سیستمی برگرداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه است. این روش باعث از بین رفتن تمام فایل های شخصی و نرم افزارها و تمام تغییرات ایجاد شده توسط کاربر بر روی دستگاه می گردد. می توانید در صورت ناچاری از این راه استفاده کنید.

 

روش هشتم: از Custom ROM استفاده کنید

آخرین راه حل ممکن، این راه برای بسیاری از کاربران دشوار بوده و البته توسط ما توصیه نمی شود! چراکه معمولا در حالت کلی، ROM ارائه شده توسط شرکت سازنده برای دستگاه شما، بهترین و کامل ترین ROM می باشد که امکانات به خصوصی دارد. اما اگر این خطا همیشه در حال اذیت و آزار شما است. می توانید از Custom ROM ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که بسیاری از Custom ROM ها مشکلات دیگری اعم از کیفیت پایین دوربین، یا ناپایداری های دیگری دارند که بسیار بدتر از این مشکل هستند.

 

همواره پاسخگوی سوالات شما هستیم، کافیست آن ها را با ما در میان بگذارید. فرم نظرخواهی سریعترین راهی است که می توانید سوال خودتان را از ما بپرسید.

 

مصطفی

هپتا رو راه‌اندازی کردم تا بتونم به مردم کمک کنم راحت‌تر مشکلات دیجیتالی خودشون رو برطرف کنن. در حال حاضر هم خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی گرافیکی رو داخل پروژه گسترش میدم.

مصطفی

هپتا رو راه‌اندازی کردم تا بتونم به مردم کمک کنم راحت‌تر مشکلات دیجیتالی خودشون رو برطرف کنن. در حال حاضر هم خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی گرافیکی رو داخل پروژه گسترش میدم.

آخرین بروزرسانی: ۱۳۹۶/۱۲/۰۴دسته بندی: آموزش آنلاین, موبایل و تبلتبرچسب ها: , ,
نظرات و دیدگاه شما

نظرات شما عزیزان

  1. Avatar
    مهدی ۱۳۹۷/۰۲/۱۵ در ۱۲:۲۴ - پاسخ دادن

    مطالب چرت و پرت که حاکی از بی اطلاعی شما از اصل مشکل است

    • مصطفی
      مصطفی ۱۳۹۷/۰۲/۱۵ در ۱۲:۳۵ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز، از انتقاد شما ممنونم، در کل روش هایی که در وبسایت آموزش می دهم تجربه شخصی هستند. بی صبرانه منتظر روش های صحیح تر از جانب کاربران هستم. با تشکر

  2. Avatar
    afshin ۱۳۹۸/۰۲/۱۳ در ۱۳:۰۹ - پاسخ دادن

    رو بعضی از گوشی ها و تبلت ها جواب نمیده مثلا ماله من از این گوشی چینی هاست به محض اینکه پلی سرویس آپدیت کردم پشت هم پشت هم اون پیامو میده ! زدم کلا پلی سرویس رو پاک کردم درست شد !!!