سطح تعریف نشده

سطح تعریف نشده

رفع خطای ۱۰۰۹ در iPhone: خطای ۱۰۰۹ خطایی ناخوشایند است که کاربران آیفون یا آیپد و یا دیگر دستگاه های مجهز به iOS، به هنگام دانلود اپلیکیشن از App Store با آن مواجه می شوند. به زبان دیگر، به لطف خطای ۱۰۰۹ قادر به دانلود اپلیکیشن از App Store نیستید و دستگاه شما فقط خطای ۱۰۰۹ را به شما تحویل می دهد!

بروزرسانی ٢۶ اسفند ٩۶: اپل اپ استور را بر روی ایرانیان بست. از این پست میتوانید برای رفع مسدودیت اپ استور استفاده کنید.

نیازی به نگرانی در خصوص این خطا نیست! چند راهکار ساده برای مرتفع سازی مشکل ۱۰۰۹ وجود دارد که در ادامه پست به بررسی آنها پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

۶ روش برای رفع کردن خطای ۱۰۰۹ (iOS 11 و قبل از آن)

روش ۱: بررسی کنید که برنامه دیگری می توانید دانلود کنید

اول از همه بررسی کنید که خطای بوجود آمده تنها مربوط به یک اپلیکیشن خاص است یا در خصوص اپلیکیشن های دیگر هم این مورد وجود دارد. اگر برنامه های دیگر را هم نتوانستید دانلود کنید و خطا را دوباره دریافت کردید، نیاز دارید تا از روش های دیگری که در این پست نوشته شده استفاده نمایید. اما اگر فقط یک برنامه به شما خطای ۱۰۰۹ می داد، با توسعه دهنده و برنامه نویس همان برنامه خاص تماس بگیرید، چرا که ایراد نه از آیتونز است و نه از آیفون شما! این مشکل از بخش توسعه یا Developer End ناشی شده است و فقط همان ها هستند که می توانند مشکل را برایتان برطرف کنند.

 

روش ۲: صفحه خدمات رسانی Apple را بررسی کنید

گاهی اوقات سرور App Store به دلیل تعمیرات یا هر مشکل دیگری قادر به سرویس دهی نیست، در این زمان هم شما با خطای ۱۰۰۹ مواجه خواهید شد. برای اینکه بفهمید هم اکنون که خطای ۱۰۰۹ را دریافت کردید، سرور مربوط به App Store آنلاین است یا خیر به صفحه Apple system status که مربوط به وبسایت رسمی کمپانی Apple است مراجعه کنید. اگر سرور App Store به مشکل خورده بود، تنها راهکار این است که صبر کنید تا سرور دوباره سرویس دهی را آغاز نماید و در این صورت به احتمال قریب به یقین قادر به دانلود اپلیکیشن خواهید بود.

 

بررسی سیستم های اپل

 

روش ۳: کشور انتخاب شده برای App Store را بررسی کنید

بعضی وقت ها، توسعه دهنده برخی از نرم افزارها، اجازه دانلود به افرادی از کشورهای خاصی را نمی دهند. برای عبور از سد ۱۰۰۹ باید کشور (Country) دستگاه iOS خودتان را تغییر دهید. برای تغییر دادن کشور دستگاه iOS اتان مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به تنظیمات (Setting) دستگاه مراجعه کنید و بر روی گزینه iTunes & App Store ضربه بزنید. سپس در پنجره باز شده بر روی Apple ID خودتان ضربه بزنید.
  2. در منوی باز شده گزینه View Apple ID را انتخاب کنید.
  3. رمز عبور اکانت خود را وارد کنید.
  4. در صفحه مربوط به اکانتتان، بر روی Country/Region ضربه بزنید. سپس گزینه Change Country or Region را فشار دهید و کشور مورد نظرتان را انتخاب نمایید.
  5. بر روی Next کلیک کنید.
  6. سپس بر روی گزینه Agree در پایین صفحه نمایش ضربه بزنید و بعد از آن منوی دیگری باز می شود.
  7. در منوی باز شده بر روی Next ضربه بزنید تا کشور مورد نظرتان را تغییر دهید.

 

تغییر کشور مربوط به اپل آیدی

 

با استفاده از این راه می توانید کشور مورد سکونت را از طریق دستگاهتان تغییر دهید و دوباره برای دانلود کردن اپلیکیشن تلاش کنید؛ احتمال اینکه موفق شوید زیاد است اما اگر باز هم مشکل شما برطرف نشد، از روش های بعدی استفاده کنید.

روش ۴: منطقه زمانی دستگاهتان را بررسی کنید

مطمئن شوید که موقعیت زمانی شما کاملا درست است. در صورتیکه موقعیت زمانی به درستی تعیین نشده باشد امکان بروز خطای ۱۰۰۹ افزایش پیدا می کند. مطمئن شوید که همه چیز کاملا درست است، برای مثال زمانی که به کشور دیگری سفر می کنید، موقعیت زمانی را مطابق آن کشور تعیین کنید. برای تنظیم موقعیت زمانی ابتدا Setting را باز کنید و به بخش General مراجعه کنید. در این بخش نیز بر روی گزینه Time ضربه بزنید. برای اینکه تنظیمات را به صورت دستی وارد کنید، گزینه Set Automatically را خاموش کنید و سپس موقعیت مورد نظر خودتان را از لیست Time Zone پیدا کنید.

 

بررسی موقعیت زمانی در ایفون

 

روش ۵: تنظیمات پراکسی دستگاه iOS تان را بررسی کنید

راه دیگر برای رفع خطای ۱۰۰۹ آیتونز، بررسی پراکسی دستگاهتان است. از اینکه تنظیمات پراکسی به درستی ذخیره شده اند اطمینان پیدا کنید و در صورت عدم تنظیم صحیح می بایست آن ها را تغییر دهید. می توانید به صورت زیر پراکسی را تغییر دهید:

  1. به تنظیمات رفته و در آنجا منوی Wi-Fi را انتخاب کنید
  2. Wi-Fi مورد استفاده را انتخاب کنید، در پایین صفحه تنظیمات مربوط به HTTP Proxy آورده شده است
  3. حال برای انجام تنظیمات دستی، گزینه off را انتخاب کنید
  4. می توانید برای تنظیم پراکسی به صورت دستی گزینه Manual را انتخاب کنید و در فیلد Server، آی.پی سرور و سپس Port را وارد کرد.

حال بررسی کنید که آیا مشکل ۱۰۰۹ رفع شده است یا خیر.

 

بررسی تنظیمات پراکسی در ایفون

 

روش ششم: بررسی کنید که IP شما بلاک نشده باشد! (۱۰۰ درصد عملی)

زمانیکه می خواهید نرم افزاری را خریداری کنید (یا دانلود کنید) که بنا به انتخاب برنامه نویس و توسعه دهنده آن، اپلیکیشن در کشور شما موجود نباشد و به عبارت دیگر کشور شما در لیست سیاه آن برنامه قرار گرفته باشد، خطای ۱۰۰۹ دریافت می کنید. البته این مشکل برای تمامی اپلیکیشن های App Store در خصوص ایرانیان محترم ساکن ایران بوجود می آید!

راهکار عملی و نهایی برای از بین بردن خطای ۱۰۰۹ در iOS، استفاده از سرویس های عبور از فیلتر، تغییر دهنده IP و یا به صورت تخصصی تر VPN ها می باشند. گزینه های رایگان متعددی در App Store وجود دارد و در صورتی که الان یکی از آن ها را ندارید، بهتر است برای روز دریافت خطای ۱۰۰۹ یک مورد از آنها را دانلود کنید!

البته در صورتیکه اکانت VPN مخصوص خودتان را دارید و نمی خواهید از سرویس های VPN رایگان استفاده کنید می توانید از روش زیر استفاده کنید:

  1. در تنظیمات به منوی General و سپس VPN بروید
  2. حال بر روی Add VPN Configuration ضربه بزنید
  3. اطلاعات مورد نیاز را پر کنید و برای پراکسی گزینه Off را انتخاب نمایید.
اضافه کردن VPN در آیفون

 

حال که از VPN استفاده می کنید دیگر از خطای ۱۰۰۹ خبری نیست!

اگر همه این روش ها را امتحان کردید ولی مشکل ۱۰۰۹ رفع نشد، می توانید با پشتبانی Apple تماس بگیرید و یا به یکی از فروشگاه های مجاز آن مراجعه کنید. خطای ۱۰۰۹ یک خطای عادی به شمار می رود و به سخت افزار دستگاه شما ارتباطی ندارد. روش های فوق می بایست به شما کمک کرده باشند تا Error Code 1009 را رفع کرده باشد و دوباره اجازه دانلود اپلیکیشن از App Store و دسترسی به iTunes را داشته باشید.

اگر شما هم روش به خصوصی می شناسید برای رفع این خطا، در بخش نظرات به اطلاع بقیه کاربران برسانید.

مصطفی

هپتا رو راه‌اندازی کردم تا بتونم به مردم کمک کنم راحت‌تر مشکلات دیجیتالی خودشون رو برطرف کنن. در حال حاضر هم خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی گرافیکی رو داخل پروژه گسترش میدم.

مصطفی

هپتا رو راه‌اندازی کردم تا بتونم به مردم کمک کنم راحت‌تر مشکلات دیجیتالی خودشون رو برطرف کنن. در حال حاضر هم خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی گرافیکی رو داخل پروژه گسترش میدم.

آخرین بروزرسانی: ۱۳۹۶/۱۲/۱۱دسته بندی: آموزش آنلاین, موبایل و تبلتبرچسب ها: , , ,
نظرات و دیدگاه شما

نظرات شما عزیزان