سطح تعریف نشده

سطح تعریف نشده

آپدیت Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus: بروزرسانی دستگاه های اندرویدی، بسته به اینکه دستگاه متعلق به چه شرکتی باشد، به چندین ماه زمان نیاز دارد. معمولا گوگل به عنوان توسعه دهنده اندروید نسخه های جدید را ابتدا برای تلفن های هوشمند پیکسل (دستگاه های شرکت گوگل) عرضه می کند و سپس سایر کمپانی ها هستند که نسخه های اختصاصی شده خود را برای کاربران دستگاه های خود منتشر می کنند.

این بروزرسانی ها عموما به صورت OTA انجام می شوند: یک پیام روی نمایشگر گوشی ظاهر می شود که نشان می دهد فایل های بروزرسانی برای دستگاه شما آماده شده اند و می توانید آنها را از طریق دستگاهتان دانلود و نصب کنید. این روش ایده آل ترین راه آپدیت کردن یک دستگاه هوشمند است اما به دفعات دیده شده شرکت ها زمان بندی های مختلفی را برای عرضه یک بروزرسانی یکسان برای نقاط مختلف جهان در نظر می گیرند که باعث می شود بسیاری از کاربران به دنبال آپدیت کردن دستی دستگاه های خود باشند.

همچنین مطالعه کنید: کهکشانی هایی که به جدیدترین نسخه اندروید (Android O) بروزرسانی خواهند شد

اخیرا بروزرسانی اندروید ۸ برای Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus سامسونگ منتشر شده است. اگر جزو کاربرانی هستید که هنوز فایل های مربوط را دریافت نکرده اید این راهنمایی به شما کمک خواهد کرد دستگاهتان را به جدید نسخه از سیستم عامل اندروید ارتقا دهید.

 

آپدیت Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus به اندروید 8

 

پیش از هر کاری باید به چند نکته توجه داشته باشید:

اول آنکه اگر در حال حاضر دستگاه شما از نسخه هفتم اندروید استفاده می کند، با روشی که در ادامه خواهید دید می توانید بدون مشکل بروزرسانی را انجام دهید؛ اما اگر نسخه های بتای (نسخه های آزمایشی) اندروید ۸ را روی دستگاه خود نصب کرده اید، گوشی شما می بایست به تنظیمات کارخانه برگشته و Wipe شود. در نتیجه در این حالت بهتر است ابتدا از فایل های گوشی یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

دوم اینکه، این راهنمایی برای دستگاه هایی است که از نسخه های مجهز به پردازنده های اگزینوس سامسونگ استفاده می کنند.

در آخر، اگر تجربه بروزرسانی به صورت دستی را ندارید، بهتر است منتظر نسخه OTA و دانلود خودکار باشید؛ اما اگر از توانایی هایتان اطمینان دارید می توانید مراحل را دنبال کنید. توجه کنید که پیش از انجام کار می بایست ADB را روی سیستم نصب کرده باشید (البته این نکته را هم در نظر بگیرید که بعضی از شرکت های گارانتی کننده تلفن های هوشمند، بروزرسانی دستی گوشی را جزو موارد باطل کننده گارانتی در نظر می گیرند).

همچنین مطالعه کنید: دانلود iOS 11.2 و آموزش نصب آن بر روی تمامی دستگاه های Apple که پشتیبانی می شوند

آموزش آپدیت Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus به اندروید ۸

۱- ابتدا شماره مدل دستگاه خود را چک کنید. در صورتی که شماره مدل شما G950F یا G955F باشد می توانید از فایل هایی که در حال حاضر منتشر شده اند استفاده کنید و در غیر این صورت به هیچ عنوان مراحل را ادامه ندهید.

۲- بسته به شماره مدل گوشی فایل های زیر را دانلود کنید:

G950F:

AQL5 Odin

AQL5 to CRAP

G955F:

AQL5 Odin

AQL5 to ZRA5

ZRA5 to CRAP

۳- فایل OTA را داخل کارت حافظه گوشی کپی کنید. اگر دستگاه شما از کارت حافظه پشتیبانی نمی کند مشکلی وجود نخواهد داشت اما می بایست از روی رایانه به فایل دسترسی داشته باشید.

۴- فریمورهای Odin دانلود شده در بخش ۲ را از حالت فشرده خارج کنید.

 

کلید Bixby (بیکسبی) در Galaxy S8

 

۵- با نگه داشتن ترکیبی کلیدهای بیکسبی + کم کردن صدا + پاور وارد بخش download mode گوشی شوید

۶- ابزار Odin را از این لینک دانلود کرده، اجرا کنید و سپس گوشی را به رایانه متصل کنید.

۷- روی گزینه BL در ابزار Odin کلیک کرده و به پوشه ای که فیرمور Odin و فایل های خارج شده از حالت فشرده در آن قرار دارد بروید. سپس روی فایلی که اسم آن با BL آغاز می شود کلیک کنید. همین کار را برای کلید و فایل های AP، CP و Home-CSC نیز انجام دهید.

۸- در ابزار Odin روی گزینه start کلیک کنید.

 

فایل هایی که داخل نرم افزار Odin بارگیری شده اند

 

۹- دستگاه شما یک بار فلش شده و ریبوت می شود. پس از ریبوت شدن دستگاه را خاموش کنید. سپس با نگه داشتن کلیدهای ترکیبی بیکسبی+ زیاد کردن صدا + پاور وارد بخش ریکاوری شوید.

۱۰- مرحله آخر کمی طولانی و برای دو دستگاه متفاوت است:

۱-۱۰- برای گوشی Galaxy S8

اگر از کارت حافظه استفاده می کنید، گزینه Apply update from SD card را انتخاب کنید (نحوه حرکت کردن بین گزینه ها به وسیله کلید های تنظیم صدا و روش انتخاب، استفاده از کلید پاور است). سپس فایلی به اسم Update.zip را پیدا کرده و انتخاب کنید.

اگر از کارت حافظه استفاده نمی کنید، گزینه apply update from ADB را انتخاب نمایید. سپس در رایانه و در محلی که فایل ها در آن قرار دارند با استفاده از کلیدهای ویندوز + R و نوشتن عبارت CMD یک پنجره کامند باز کنید. در اینجا عبارت زیر را تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید (در فضای مشخص شده آدرس مسیری که به فایل update.zip منتهی می شود را تایپ کنید:

 “—————-” adb sideload

تصویر زیر را مشاهده نمایید:

 

صفحه CMD برای آپدیت Galaxy S8

 

۲-۱۰- برای گوشی Galaxy S8 Plus

اگر از کارت حافظه استفاده می کنید apply update from SD Card را انتخاب کنید و سپس فایلی به نام G955F AQL5 to ZRA5.zip را پیدا کرده و انتخاب نمایید. منتظر باشید تا دستگاه شما مجددا بارگزای شود. حالا دستگاه را یک بار دیگر خاموش کنید، با کلیدهای بیکسبی+زیاد کردن صدا+پاور وارد بخش ریکاوری شوید و مجدا apply update from SD Card را انتخاب کنید. این بار باید فایلی به اسم G955F ZRA5 to CRAP.zip را پیدا کرده و انتخاب نماید.

اگر از کارت حافظه استفاده نمی کنید، Apply update from ADB را انتخاب نمایید. سپس بر روی رایانه، با استفاده از کلیدهای ترکیبی ویندوز + R و نوشتن CMD، یک Command Promp باز کنید. در پنجره دستور، عبارت زیر را تایپ کنید (در فضای خالی باید مسیر فایل G955F      AQL5 to ZRA5.zip را بنویسید):

 “—————-” adb sideload

منتظر بارگذاری مجدد (ری استارت شدن) دستگاه باشید. پس از روشن شدن گوشی مجددا آن را خاموش کنید و سپس با نگه داشتن کلیدهای بیکسبی + زیاد کردن صدا + پاور وارد بخش ریکاوری شوید و گزینه Apply update from ADB را انتخاب کنید. در نهایت عبارت زیر را در پنجره کامند تایپ کنید (فضای خالی محل تایپ مسیر منتهی به فایل G955F ZRA5 to CRAP.zip است):

 “—————-” adb sideload

 

 

مصطفی

هپتا رو راه‌اندازی کردم تا بتونم به مردم کمک کنم راحت‌تر مشکلات دیجیتالی خودشون رو برطرف کنن. در حال حاضر هم خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی گرافیکی رو داخل پروژه گسترش میدم.

مصطفی

هپتا رو راه‌اندازی کردم تا بتونم به مردم کمک کنم راحت‌تر مشکلات دیجیتالی خودشون رو برطرف کنن. در حال حاضر هم خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی گرافیکی رو داخل پروژه گسترش میدم.

آخرین بروزرسانی: ۱۳۹۶/۱۱/۲۷دسته بندی: آموزش آنلاین, موبایل و تبلتبرچسب ها: , , , ,
نظرات و دیدگاه شما

نظرات شما عزیزان

  1. Avatar
    hamid amirinejad ۱۳۹۷/۰۱/۲۲ در ۱۶:۳۸ - پاسخ دادن

    با سلام
    دوست عزیز من همه کارایی که گفتید کردم ولی در ریکاوری وقتی یکم میگذره خطا میده انجام نمیشه گوشیمم s8plus هستش

    • مصطفی
      مصطفی ۱۳۹۷/۰۱/۲۲ در ۱۷:۰۱ - پاسخ دادن

      سلام، لطف کنید خطایی که میده رو بنویسید

      • Avatar
        Hamid ۱۳۹۷/۰۱/۲۲ در ۱۹:۱۳ - پاسخ دادن

        میتونم به ایمییل info@heptaweb.com بفرستم عکس گرفتم ازش اشکالی نداره بعد شما نظرتونو بدید

        • مصطفی
          مصطفی ۱۳۹۷/۰۱/۲۲ در ۱۹:۱۷ - پاسخ دادن

          برای سهولت در کار میتوانید با @Heptaweb در تلگرام در ارتباط باشید.

          • Avatar
            Hamid ۱۳۹۷/۰۱/۲۲ در ۱۹:۱۹

            اوکی الان‌پیام میدم بهتون

          • Avatar
            Hamid ۱۳۹۷/۰۱/۲۲ در ۱۹:۲۸

            E:Error in/sideload/package.zip
            ( status7)
            Successfully verify for dmverity hash tree
            #۱.Installation aborted

            این خطا رو میده

          • مصطفی
            مصطفی ۱۳۹۷/۰۱/۲۲ در ۱۹:۴۴

            کد مدل گوشیتون مطابق آموزش بوده یا خیر؟ این مورد خیلی مهمه و خطای داده شده هم به همین علت هست

          • Avatar
            Hamid ۱۳۹۷/۰۱/۲۲ در ۱۹:۴۸

            AQL5 برای من و دقیقا درسته
            چی میشه کرد با این خطا و بنظرتون چی کنم

          • مصطفی
            مصطفی ۱۳۹۷/۰۱/۲۲ در ۲۰:۰۸

            کد گوشیتون g955F هست یا خیر؟

          • Avatar
            Hamid ۱۳۹۷/۰۱/۲۲ در ۲۰:۱۱

            بله G955F است

          • مصطفی
            مصطفی ۱۳۹۷/۰۱/۲۲ در ۲۰:۱۷

            پس صبر داشته باشید تا پست رو اپدیت کنیم و فریمور های جدید رو قرار بدیم، ممکنه بخاطر فریمور باشه.

          • مصطفی
            مصطفی ۱۳۹۷/۰۱/۲۲ در ۲۰:۲۴

            پست جدیدی در این باره تالیف خواهیم کرد، ممکن است یک تا دو روز طول بکشد. اگر تمایل داشتید در کانال تلگراممون عضو شوید تا به محض ارسال پست را مطالعه کنید.