سطح تعریف نشده

سطح تعریف نشده

دانلود و آموزش نصب نرم افزار LabVIEW: نرم افزار لب ویو با امکانات بسیار پیشرفته­، مانند برنامه سازی گرافیکی، قابلیت اتصال بسیار بالا، توابع ریاضی و کنترلی متعدد، نرم افزار محبوبی در بین مهندسین می باشد. لب ویو یک زبان برنامه نویسی گرافیکی است که کاربران خود را از نوشتن برنامه های متنی بی نیاز می­کند. ماژول های این نرم افزار به حدی هستند که جوابگوی تمام نیازهای شما باشند. این نرم افزار در واقع یک میزکار مهندسی است که زمان زیادی از تولید آن نمی­گذرد.

عملکرد این نرم افزار کاملاً از طبیعت ترتیبی و زنجیره‌ای موجود زبان‌های برنامه نویسی متنی متداول و مرسوم مجزاست و یک محیط گرافیکی را برای کاربر فراهم ساخته است. در این راه از تمامی ابزارهای لازم جهت جمع آوری، پردازش و تحلیل داده‌ها و نمایش نتایج استفاده می‌شود. به کمک این زبان برنامه نویسی گرافیکی که با «G» نشان داده می‌شود، در برنامه‌ی نوشته شده، از یک نمودار بلوکی استفاده می‌شود و سپس این نمودار به کدهای ماشین تبدیل می‌گردد. این نرم افزار برای موارد بی‌شماری از کاربردهای علمی و مهندسی، ایده آل و عملی است و به شما کمک می‌کند تا مسائل و مشکلات موجود در برنامه نویسی را در مدت زمان کوتاهی حل کنید.

قابلیت‌های خاص نرم افزار LabVIEW:

  • شبیه سازی فعالیت و عملکرد قلب
  • کنترل فرآیند تهیه و بسته بندی مواد غذایی
  • تشخیص وجود نشتی گاز هیدروژن در شاتل‌های فضایی
  • نظارت بر رژیم غذایی کودکان و نوزادان
  • مدل سازی سیستم‌های قدرت جهت تجزیه و تحلیل و محاسبه ضریب قدرت
  • اندازه گیری اثرات فیزیکی آزمایش‌ها بر روی موش‌های آزمایشگاهی
  • کنترل موتورهای پله‌ای و سرو
  • کنترل سیستم تهویه مطبوع
  • انجام آزمایش بر روی کارت‌ها و مدارات الکترونیکی در رایانه‌ها
  • اطمینان از صحت عملکرد مدارات الکترونیکی

گستردگی این نرم افزار در زمینه آزمایشگاه‌ها دارای ابعاد مختلفی است. به عنوان مثال در صنایع گوناگون در مواردی که باید اندازه گیری‌هایی از قبیل دما انجام گیرد، می‌توان از این نرم افزار استفاده نمود. این دما ممکن است دمای یک کوره، یک سیستم سرد کننده مانند یخچال، یک محیط گلخانه‌ای، یک اتاق و یا یک دیگ سوپ باشد. علاوه بر دما می‌توان موارد دیگری نظیر فشار، نیرو، جابجایی، کشش، pH و غیره را نام برد. از رایانه‌های شخصی به همراه این نرم افزار می‌توان ابزارهای اندازه گیری حقیقی را در محل‌های گوناگون به صورت مجازی شبیه سازی کرد.

این نرم افزار تحولی اساسی و نوین در شیوه‌های زبان‌های برنامه نویسی ایجاد کرده است. برنامه نویسان بدون نوشتن هیچ کدی، برنامه‌های قدرتمندی را تنها با ابزارهای گرافیکی موجود در برنامه ایجاد می‌کنند. روش کار به این صورت است که کاربر تنها اشیاء را از پالت‌های Control و Functions برداشته و در پنجره Front Panel قرار داده و سپس به وسیله سیم کشی‌های صحیح آن‌ها را به یکدیگر اتصال می‌دهد. این زبان یک زبان برنامه نویسی همه منظوره بوده و با آن می‌توان کارهای برنامه نویسی شبکه٬ پایگاه داده٬ ورودی و خروجی فایل و غیره را انجام داد. اما اوج قدرت این برنامه در کار با پورت‌های سریال و موازی، مدارهای واسط کامپیوتری، عمل کنترل و اتوماسیون و پردازش داده‌ها است.

دانلود نرم افزار LabVIEW

برای سهولت کار کاربران محترم هپتا، لینک دانلود نسخه های ۶۴ بیتی و ۳۲ بیتی نرم افزار LabVIEW 2017 را به صورت جداگانه برای شما قرار داده ایم که می توانید با کلیک کردن بر روی هر کدام – مطابق سیستم عامل خود – آن را دانلود نمایید. توجه داشته باشید که لینک های دانلود از وبسایت www.p30download.com هستند و هپتا آن را به صورت جداگانه آپلود نکرده است. لذا از وبسایت p30download.com کمال تشکر را داریم. لینک مستقیم به پست مربوطه در پی.سی دانلود نیز قرار داده شده است که از طریق آن می توانید به دانلود تولکیت های نرم افزار بپردازید.

 

 

 

 

سیستم مورد نیاز برای نرم افزار LabVIEW 2017

 

[fusion_table]
ویندوزمحیط برنامه نویسی
پردازندهپنتیوم ۴M یا بهتر برای نسخه ۳۲ بیتی

پنتیوم ۴ G1 یا بهتر برای نسخه ۶۴ بیتی

حافظه رم۱ گیگابایت
رزولوشن نمایشگر۱۰۲۴×۷۶۸
سیستم عاملویندوز ۱۰، ۸، ۸.۱، ۷ سرویس پک ۱

ویندوز سرور ۲۰۱۲ نسخه R2

ویندوز سرور ۲۰۰۸ نسخه R2 SP1

فضای هارد دیسک۵ گیگابایت (تنها با درایورهای پیش فرض)
پالت رنگحداقل ۱۶ بیت رنگی
مکان ذخیره سازی فایل های موقتیمقداری نیاز است
ادوبی ریدربرای خواندن دستور العمل ها نیاز است
[/fusion_table]

 

نصب نرم افزار LabVIEW 2017

این آموزش مرحله به مرحله است و کافیست در تمامی مراحل با ما همراه باشید. در صورت بروز هر مشکلی در فرآیند نصب آن را با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

 

مرحله ۱ – پس از دانلود نرم افزار LabVIEW 2017 آن را از حالت فشرده خارج کنید. توجه داشته باشید که نسخه دانلود شده باید مطابق سیستم عامل خودتان باشد و برای سیستم عامل ۶۴ بیتی بهتر است نسخه ۶۴ بیتی را دانلود نمایید.

مرحله ۲ – بر روی فایل نصبی راست کلیک نموده و گزینه Run as Administrator را کلیک نمایید.

مرحله ۳ – برای ادامه نصب بر روی Next >> کلیک نمایید. در این پنجره از شما درخواست شده است تا از تمام برنامه ها به هنگام نصب خارج شوید. برای افزایش سرعت نصب آنتی ویروس خود را غیرفعال نمایید.

 

صفحه نخست نصب نرم افزار

مرحله ۴ – در این پنجره و در کادر اول نام خود را وارد نمایید و در کادر دوم نام شرکت یا یک نام دلخواه قرار دهید. پس از پر کردن کادرها بر روی Next >> کلیک نمایید.

 

صفحه مربوط به اطلاعات کاربر

مرحله ۵ – در این پنجره می بایست اطلاعات لایسنس خریداری شده را وارد نمایید. اگر نسخه اصلی را خریداری نموده اید، لایسنس مربوط را وارد نمایید و اگر نه، کافیست تمام فیلدها را خالی بگذارید و سپس بر روی Next >> کلیک نمایید.

 

صفحه مربوط به لایسنس نرم افزار

 

مرحله ۶ – در صفحه فوق در صورت تمایل آدرس نصب فایل ها را تغییر دهید و سپس بر روی Next >> کلیک نمایید. بهتر است که آدرس نصب را تغییر ندهید. کادر بالایی مربوط به پوشه نصب نرم افزار National Instrument و کادر پایین مربوط به پوشه نصب لب ویو ۲۰۱۷ می باشد. در صورت نیاز به تغییر آدرس نصب می بایست بر روی Browse… کلیک کنید و در پنجره ای که باز می­شود آدرس دلخواه اتان را انتخاب نمایید.

 

انتخاب محل نصب LabVIEW

 

مرحله ۷ – در این صفحه می بایست تمام قابلیت های مورد نیازتان را فعال نمایید تا بر روی سیستم شما نصب شوند. توجه داشته باشید در صورت عدم تمایل هر گزینه بر روی آن کلیک نموده و گزینه “Do Not Install …” را بزنید. گزینه اول که NI LabVIEW 2017 است حتما باید فعال باشد و نمی­توانید آن را غیرفعال نمایید. گزینه دوم و سوم نیز مورد نیاز هستند. گزینه چهارم مربوط به قابلیت های اضافه است که بهتر است بررسی کنید کدام یک را نیاز دارید. البته در صورتی که با فضای هارددیسک مشکلی ندارید همه گزینه ها را فعال نمایید. پس از آنکه قابلیت های مورد نیازتان را تکمیل کردید بر روی Next >> کلیک نمایید.

 

صفحه انتخاب قابلیت های مورد نیاز

مرحله ۸ – این مرحله مربوط به اعلانات در مورد بروزرسانی های نرم افزار است. در صورتیکه نسخه اصلی را خریداری نموده اید تیک گزینه مشخص شده را بزنید و در غیر این صورت حتما تیک این گزینه را بردارید، بر روی Next >> کلیک نمایید.

 

صفحه مربوط به اعلانات در مورد بروزرسانی های نرم افزار

مرحله ۹ – در صفحه بروزرسانی ها در صورتی که در مرحله قبل تیک را زده باشید، تمام بروزرسانی های موجود نمایش داده خواهند شد. در غیر این صورت بر روی Next >> کلیک کنید.

 

صفحه مربوط به بروزرسانی های LabVIEW

مرحله ۱۰ – در این صفحه ابتدا گزینه نمایش داده شده را تیک بزنید و بر روی Next >> کلیک کنید.

 

تایید معاهده نامه
مرحله ۱۱ – در این صفحه نیز مانند صفحه قبل عمل کنید.

 

تایید معاهده نامه 2

مرحله ۱۲ – در صفحه باز شده تیک گزینه نمایش داده شده را بردارد و بر روی Next >> کلیک کنید.

 

صفحه مربوط به Faststartup

مرحله ۱۳ – در این صفحه نصب کننده به شما خلاصه ای از کارهایی که قرار است انجام شوند را نشان می دهد. در صورت تایید بر روی Next >> کلیک کنید.

 

صفحه خلاصه عملکرد نصب

 

مرحله ۱۴ – در این مرحله می بایست صبر کنید تا عملیات نصب به اتمام برسد، سرعت اتمام نصب کاملا به سیستم شما بستگی دارد و هرچه سریع تر باشد، مسلما نصب سریع تر انجام می پذیرد. یاد آور شوم که بهتر است آنتی ویروس خود را به هنگام نصب غیرفعال نمایید تا عملیات نصب سریع تر صورت بگیرد. البته بستن نرم افزارهای دیگر – که سبب کاهش استفاده از حافظه رم می شود – نیز به تسریع عملیات کمک شایانی می کند.

 

فرآیند نصب در حال انجام است

 

مرحله ۱۵ – پس از مشاهده این صفحه نصب نرم افزار به پایان رسیده است. بر روی Next >> کلیک کنید و سیستم خود را ری استارت نمایید.

 

پایان نصب نرم افزار

فعال کردن (کرک کردن) LabVIEW 2017:

توجه داشته باشید که کرک کردن هر نرم افزار به معنی عدم پرداخت حقوق توسعه دهنده آن است و این کار خلاف قوانین کپی رایت است. اما از آنجا که مارکت های خریداری نرم افزارهای اورجینال وجود ندارند و هر آنچه در ایران است به صورت کرک شده است، لذا کرک کردن این نرم افزار را قرار داده ایم.

 

مرحله ۱۶ – پس از آنکه سیستم را ری استارت کردید، نرم افزار NI License Activator را به صورت Administrator اجرا کنید. (بر روی آن راست کلیک نمایید و سپس Run As Administrator را بزنید.)

مرحله ۱۷ – در صورتی که نرم افزار را در محل پیش فرض آن نصب کرده باشید، به صورت خودکار توسط فعالساز شناسایی خواهد شد.

مرحله ۱۸ – اگر ماژول های نرم افزار شناسایی نشدند، از قسمت Options بر روی Open License Folder کلیک کرده و محل نصب نرم افزار را مانند نمونه زیر به آن بدهید:

C:\Program Files\National Instruments\Shared\License Manager\Licenses

مرحله ۱۹ – تمام قسمت های نصب شده برنامه نمایش داده می شوند، بر روی تک تک آن ها راست کلیک کرده و Activate را بزنید.

مرحله ۲۰ – برنامه فعال شده است و هیچ محدودیتی ندارد.

 

 

مصطفی

هپتا رو راه‌اندازی کردم تا بتونم به مردم کمک کنم راحت‌تر مشکلات دیجیتالی خودشون رو برطرف کنن. در حال حاضر هم خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی گرافیکی رو داخل پروژه گسترش میدم.

مصطفی

هپتا رو راه‌اندازی کردم تا بتونم به مردم کمک کنم راحت‌تر مشکلات دیجیتالی خودشون رو برطرف کنن. در حال حاضر هم خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی گرافیکی رو داخل پروژه گسترش میدم.

آخرین بروزرسانی: ۱۳۹۶/۰۷/۲۵دسته بندی: آموزش آنلاین, نرم‌افزارهای کاربردیبرچسب ها: , ,
نظرات و دیدگاه شما

نظرات شما عزیزان

  1. Avatar
    morteza ۱۳۹۷/۰۱/۲۹ در ۲۲:۵۶ - پاسخ دادن

    سلام مهندس خیلی ممنون ، میشه لطف کنید نحوه اضافه کردن ماژول ها و تولکیت هارو هم بگید.

    • مصطفی
      مصطفی ۱۳۹۷/۰۱/۲۹ در ۲۳:۰۳ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز، حتما به موردی که فرمودین رسیدگی و آموزش اون رو براتون تهیه خواهم کرد.

  2. Avatar
    amin ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ در ۰۳:۴۷ - پاسخ دادن

    رمز فایل برای خارج کردن از حالت فشرده چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • مصطفی
      مصطفی ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ در ۰۴:۳۴ - پاسخ دادن

      سلام دوست عزیز
      رمز فایل دانلود شده www.p30download.com هستش، همون طور که اشاره کردم لینک فایل از وبسایت p30download برداشته شده است.
      در صورتی که باعث ناراحتی شما شده ایم، از شما عذر می خواهم.

  3. Avatar
    pooya ۱۳۹۸/۰۲/۰۸ در ۰۷:۲۲ - پاسخ دادن

    salam aya version mac os x ham mojood hast?

  4. Avatar
    مهدی مظلومی نژاد ۱۳۹۹/۰۲/۰۷ در ۱۶:۱۰ - پاسخ دادن

    باسلام
    نرم افزار فوق رو نسخه ۶۴ رو با غیرفعال سازی انتی ویروس پیش می برم ولیکن در مرحله نه با پیغام زیر next غیر فعال میشه
    لطفا راهنمایی کنید
    Installation Summary
    No software will be installed or removed.

  5. Avatar
    مهدی مظلومی نژاد ۱۳۹۹/۰۲/۰۷ در ۱۶:۱۱ - پاسخ دادن

    در مرحله نه با پیغام زیر next غیر فعال میشه
    Installation Summary
    No software will be installed or removed.

    • مصطفی
      مصطفی ۱۳۹۹/۰۳/۱۶ در ۱۹:۳۰ - پاسخ دادن

      سلام لطفا مراحل رو به پشتیبانی فنی در تلگرام به آیدی heptaweb_support@ ارائه دهید تا در صورت نیاز به من ارجاع دهند