سطح تعریف نشده

سطح تعریف نشده

تمام سرویس های گوگل اعم از Gmail، یوتیوب، Web Master Tools، مارکت Play Store و … نیازمند یک اکانت گوگل هستند. به عبارت دیگر برای استفاده از سرویس های گوگل می بایست اکانت Google داشته باشید. در این پست قرار است تا به شما نحوه ساختن اکانت گوگل را به صورت مرحله به مرحله به همراه ویدیو به زبان فارسی آموزش دهم.

سوالاتی که گاها برای کاربران بوجود می آید:

  • چگونه یک ایمیل بسازم؟
  • چگونه حساب گوگل بسازم؟
  • چگونه Gmail بسازم؟
  • کاربرد Email چیست؟
  • و بسیاری دیگر که در ادامه این سوالات را نیز جواب داده ام.

زمانی که به دنیای وب وارد می شوید، متوجه خواهید شد که در بسیاری از سایت ها و بعضا خارج از دنیای مجازی، نیازمند یک آدرس ایمیل مخصوص خودتان هستید. به نوعی Email در حال حاضر به عنوان یک راه رسمی ارتباط در دنیای مجازی است.

کمپانی گوگل سرویس ایمیل خود موسوم به Gmail را به صورت رایگان ارائه می دهد و برای استفاده از جیمیل نیازی به پرداخت هزینه و یا ثبت کارت اعتباری دلاری نخواهید داشت.

 

می توانید ویدیو را مشاهده کنید و همراه با من اکانت گوگل خود را بسازید. و یا متن های خلاصه زیر را مطالعه کنید و به ساختن Gmail بپردازید.

آموزش مرحله به مرحله ساختن Gmail

 

۱- مراجعه به وبسایت Gmail

برای شروع ساختن Gmail به وبسایت gmail.com مراجعه کنید.

 

۲- بر روی کلید Create an Account کلیک کنید

پس از مراجعه به وبسایت gmail.com بر روی کلید قرمز رنگ “Create an Account” کلیک کنید.

 

۳- اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید.

اطلاعات را به صورت زیر وارد کنید:

  • فیلد First Name: نام کوچک خودتان را وارد کنید.
  • فیلد Last Name: نام خانوادگی خودتان را وارد کنید.
  • فیلد Username: در این فیلد نام کاربری مورد نظرتان را وارد کنید. می توانید از حروف انگلیسی به همراه اعداد استفاده کنید.

توجه: اگر نام کاربری ای که شما انتخاب کردید پیش از این وجود داشته باشد به شما اجازه رفتن به مرحله بعد را نخواهد داد. در این هنگام چند نام کاربری مشابه به شما پیشنهاد می دهد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید و یا به سلیقه خودتان تغییری در نام کاربری ایجاد کنید.

  • فیلد Password: در این فیلد و فیلد Confirm Password یک رمز عبور ایمن وارد کنید.

 

پیشنهاد می کنم مطالعه کنید:

آموزش انتخاب یک رمز عبور قوی برای جلوگیری از هک شدن ایمیل و شبکه های اجتماعی | چگونه یک پسورد قوی بسازم؟

 

پس از اینکه تمام فیلدها را بدون مشکل پر کردید بر روی کلید آبی رنگ Next کلیک کنید.

 

۴- اطلاعات شخصی خود را وارد کنید.

اطلاعات را به صورت زیر وارد کنید:

  • فیلد Phone Number: این فیلد ضروری نیست. در این فیلد شماره همراه خودتان را بدون صفر اول آن وارد کنید. همچنین پیش شماره کشور خودتان را با کلیک کردن بر روی پرچم کشوری که در آن هستید وارد کنید. وارد کردن شماره تلفن زمانی به درد شما می خورد که بخواهید Two-Factor Authentication را فعال کنید و در موارد امنیتی به درد شما می خورد. همچنین شماره تلفن شما قابل مشاهده برای کاربران دیگر نخواهد بود.
  • فیلد Recovery Email Address: این فیلد ضروری نیست. در این فیلد یک آدرس ایمیل از یک فرد مورد اعتمادتان یا آدرس دیگر ایمیل های خودتان را وارد کنید تا در صورتی که پسوردتان را فراموش کردید، بتوانید پسوردتان را بازیابی کنید.
  • فیلد Month, Day, Year: در این سه فیلد تاریخ تولدتان را به میلادی وارد کنید. (فیلد Month مربوط به ماه تولد شما، Day مربوط به روز تولد شما و فیلد Year مربوط به سال تولدتان است)
  • فیلد Gender: در این فیلد نیز جنسیت خود را انتخاب کنید. (Male: آقا، Female: خانوم، Rather not say: ترجیح می دهید نگویید، Custom: یک مورد دلخواه)

 

پس از تکمیل فیلد های فوق بر روی کلید آبی رنگ Next کلیک کنید.

 

۵- قوانین استفاده از گوگل را تایید کنید.

در صورتی که تمایل به خواندن قوانین داشتید، متن های انگلیسی را مطالعه کنید. در غیر این صورت به پایین اسکرول کنید و بر روی کلید آبی رنگ I Agree کلیک کنید.

 

اکانت گوگل شما ساخته شد و می توانید مشاهده کنید که در حال وارد شدن به اکانتتان هستید. در صورتی که به مشکل خوردید آن را از طریق فرم نظرات با من در میان بگذارید.

 

مصطفی

هپتا رو راه‌اندازی کردم تا بتونم به مردم کمک کنم راحت‌تر مشکلات دیجیتالی خودشون رو برطرف کنن. در حال حاضر هم خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی گرافیکی رو داخل پروژه گسترش میدم.

مصطفی

هپتا رو راه‌اندازی کردم تا بتونم به مردم کمک کنم راحت‌تر مشکلات دیجیتالی خودشون رو برطرف کنن. در حال حاضر هم خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی گرافیکی رو داخل پروژه گسترش میدم.

آخرین بروزرسانی: ۱۳۹۷/۰۴/۲۹دسته بندی: آموزش آنلاینبرچسب ها: , , ,
نظرات و دیدگاه شما

نظرات شما عزیزان