سطح تعریف نشده

سطح تعریف نشده

آموزش ویدیویی نصب وردپرس روی لوکال هاست Xampp: همان طور که احتمالا می دانید، نرم افزار Xampp یک شبیه ساز سرور برای کامپیوترهای شخصی است. با استفاده از Xampp می توانید یک وب سرور مجازی بر روی کامپیوتر خود ایجاد کنید. پیش از این به آموزش نصب Xampp بر روی ویندوز ۱۰ پرداخته بودیم.

در این آموزش قرار است وردپرس، یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا، را به صورت آفلاین – بدون نیاز به اینترنت – در محیط لوکال هاست و با استفاده از Xampp راه اندازه کنیم.

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست Xampp

راه اندازی Xampp

برای اینکار در ابتدا نیاز است نرم افزار Xampp را بر روی سیستم عامل خود نصب کرده باشید. در صورت نیاز به راهنمایی می توانید پست “آموزش نصب Xampp بر روی ویندوز ۱۰” را مطالعه کنید.

پس از نصب Xampp دو ماژول Apache و MySQL را اجرا کنید.

راه اندازی دیتابیس

به آدرس localhost/phpmyadmin رفته و در نوار سمت چپ بر روی گزینه New کلیک کنید تا یک دیتابیس جدید ایجاد کنید.

در پنجره جدید، در فیلد “Database Name” نام دیتابیس جدید را وارد کنید. پیش از این نباید دیتابیس با نام انتخاب شده توسط شما وجود داشته باشد. این نام را برای نصب وردپرس نیاز خواهید داشت.

از لیست Collation گزینه utf8_persian_ci را انتخاب کنید. در غیر این صورت ممکن است با عبارت های فارسی به مشکل بخورید.

راه اندازی وردپرس

بسته نصب وردپرس را از fa.wordpress.org دانلود کرده و در پوشه htdocs در محل نصب Xampp کپی کنید. سپس فایل zip را از حالت فشرده خارج نمایید.

در پوشه htdocs می بایست پروژه های تحت وب خود را قرار دهید. هر پروژه را داخل یک پوشه جداگانه ایجاد کنید. توجه داشته باشید که نام پوشه در واقع دامین وبسایت آفلاین شما می شود. این پوشه به صورت پیشفرض داخل آدرس زیر می باشد:

C:\xampp\htdocs

اگر به هنگام نصب Xampp آدرس نصب آن را تغییر داده باشید، این پوشه در آدرس تعیین شده توسط شما خواهد بود.

در صورتی که نام پوشه را تغییر نداده باشید، یک پوشه با نام wordpress می بایست داخل htdocs قرار داشته باشد.

نصب وردپرس

مرورگر خود را باز کرده و در آدرس بار – جایی که آدرس سایت را وارد می کنید – آدرس زیر را وارد نمایید:

http://localhost/wordpress

در صورتی که نام پوشه را به هر چیز دیگری تغییر داده اید، کافیست در آدرس بالا به جای wordpress نامی که خودتان وارد کرده اید را بنویسید.

اگر آدرس را درست وارد کرده باشید، صفحه نصب وردپرس برای شما نمایان می شود. بر روی کلید “بزن بریم” کلیک کنید. در مرحله بعد، در قسمت “نام پایگاه داده” نام دیتابیس جدید که پیش از این ساخته بودید را وارد کنید. در فیلد “نام کاربری” عبارت “root” و رمز عبور را خالی بگذارید. “میزبان پایگاه داده” به صورت پیش فرض localhost است که می بایست همین مقدار باقی بماند. اگر تمایل داشتید، می توانید پیشوند جدول را تغییر دهید.

بر روی “فرستادن” و پس از آن بر روی “اجرای نصب” کلیک نمایید.

اطلاعات مربوط به سایتتان را در این صفحه وارد کنید. برای یک وبسایت آفلاین نیازی به امنیت در برابر Brut-Force (یکی از حملات سایبری که مجرم با وارد کردن شانسی نام کاربری و رمز عبور، سعی در پیدا کردن مشخصات ورود به حساب کاربری می کند.) در نتیجه می توانید به عنوان نام کاربری از عبارت “admin” نیز استفاده کنید. ساده ترین نام کاربری برای حمله برات فورس، همین نام admin است بنابراین برای یک وبسایت آنلاین به هیچ وجه این نام قابل قبول نیست.

رمز عبور را می توانید یک رمز عبور ساده قرار دهید ولی در این صورت می بایست تیک گزینه “تایید استفاده از رمز عبور سست” را جهت ادامه نصب بزنید. همچنین در فیلد ایمیل، یک ایمیل معتبر که مخصوص خودتان است و به آن دسترسی دارید وارد کنید.

پس از این مرحله می توانید با وارد کردن آدرس زیر وارد پنل کاربری وردپرس شوید:

http://localhost/wordpress/wp-login.php

شما عزیزان می توانید سوالات خود را از طریق بخش نظرات با من در میان بگذارید. همجنین گروه هپتا بابت آموزش ها هیچ هزینه ای از کاربران دریافت نمی کند و در حال حاضر به صورت خیریه است و درآمدی ندارد. لطفا با به اشتراک گذاشتن پست ها با دوستان و آشنایانتان و عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام هپتا به ما کمک کنید تا خدمات هپتا را بهبود بخشیم.

مصطفی

هپتا رو راه‌اندازی کردم تا بتونم به مردم کمک کنم راحت‌تر مشکلات دیجیتالی خودشون رو برطرف کنن. در حال حاضر هم خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی گرافیکی رو داخل پروژه گسترش میدم.

مصطفی

هپتا رو راه‌اندازی کردم تا بتونم به مردم کمک کنم راحت‌تر مشکلات دیجیتالی خودشون رو برطرف کنن. در حال حاضر هم خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی گرافیکی رو داخل پروژه گسترش میدم.

آخرین بروزرسانی: ۱۳۹۷/۰۸/۲۳دسته بندی: آموزش آنلاین, نرم‌افزارهای کاربردیبرچسب ها: , ,
نظرات و دیدگاه شما

نظرات شما عزیزان