سطح تعریف نشده

سطح تعریف نشده

باید این نکته را در نظر داشت که هر محصول، عمری دارد و بالاخره زمانی می رسد که مجبور شویم کالایی جدید جایگزین محصول قبلی کنیم. اما یکی از محصولاتی که میزان فرسودگی بالایی نسبت به سایر محصولات دارند، باتری ها هستند. این فرسایش سریع دو دلیل اصلی دارد:

  1. بعضی عادات اشتباه مصرف کنندگان در استفاده از دستگاه ها که باعث می شود باتری دستگاه به مرور زمان از بین برود.
  2. باتری ها  تقریبا همیشه در حال مصرفند. مثل باتری گوشی های همراه که تقریبا هیچ وقت خاموش نمی شوند. هر چه مصرف بیشتر فرسایش سریعتر. البته این یک امر طبیعی است.

در این میان یک سوال اساسی به وجود می آید که ذهن ها را به خود مشغول کرده است: از چه راهکارهایی استفاده کنیم تا عمر باتری لپ تاپ ها وتبلت های ویندزی افزایش پیدا کند؟

در این پست به شما راهکار هایی را به شما یاد می دهم تا با استفاده از آنها بتوانید عمر باتری دستگاه ویندوزی خود را افزایش دهید.

 

این پست در ادامه پست ۳۰ روش بهینه سازی مصرف باتری لپ تاپ و تبلت های ویندوزی | روش های افزایش عمر باتری Laptop و Tabletهای ویندوزی (بخش دوم) می باشد، توصیه می کنم قبل از این پست، پست قبلی را مطالعه کنید. لازم به ذکر است که عناوین این پست تغییر کرده اند و توضیحات آن تقریبا مشابه پست ذکر شده هستند.

 

چگونه عمر باتری دستگاه ویندوزیمان را افزایش دهیم؟

 

۲۱. اگر از یک باتری جدید استفاده می کنید . . .

زمانی که می‌خواهید باتری جدیدی را به کار گیرید، دفعه اول کاملا از باتری استفاده کنید؛ طوری که سیستم شما خاموش شود. سپس اجازه دهید باتری ۱۲ ساعت در حالت شارژ بماند (حتی اگر شارژ آن کامل شد، باز هم بگذارید تا ۱۲ ساعت در شارژ باشد.) سپس از آن استفاده کنید.

 

۲۲. دیسک هایی که از آنها استفاده نمی کنید، از دستگاه خارج کنید:

اگر از دیسکی که داخل دی وی دی درایو دستگاهتان قرار دارد استفاده نمی کنید، آن را از دستگاه خارج کنید. زمان هایی که درایور سعی در خواندن دیسک داخل دستگاه دارد، انرژی زیادی مصرف می کند. توجه: زمان هایی که دستگاهتان به شارژ وصل نیست، تا حد امکان از دی وی دی درایو استفاده نکنید، زیرا که این قطعه از دستگاه شما بسیار پرمصرف است.

 

۲۳. وای فای و بلوتوث را خاموش کنید:

وای‌فای و بلوتوث به‌دلیل این‌که برای اجرای مداوم نیاز به‌قطعات سخت‌افزاری تخصیص یافته دارند، انرژی زیادی مصرف می‌کنند. اگر از این امکانات استفاده نمی کنید، آن ها را خاموش کنید.

 

۲۴. هارد دیسک دستگاهتان را Defrag کنید:

دیفرگ (Defrag) کردن باعث می‌شود اطلاعات مرتبط با هم، داخل هارد در کنار یکدیگر قرار بگیرند و هنگامی که آنها فراخوانی می‌شوند، کمترین زمان و حرکت مکانیکی هد هارد دیسک انجام بگیرد و در نتیجه انرژی کمتری مصرف شود.

توجه: هیچ گاه یک حافظه SSD را دیفرگ (Defrag) نکنید، زیرا که با این کار به حافظه SSD خود صدمه می زنید. حافظه های اس اس دی به طور خود کار اطلاعات مرتبط با همرا در کنار هم قرار می دهند.

 

۲۵. مطمئن شوید که درایور ها و نرم افزار هایتان بروز هستند:

اگر درایور ها و نرم افزار ها به روز نباشند، برای برقراری هماهنگی با هم انرژی بیشتری مصرف می کنند. همچنین کارکرد دستگاه پایین می آید و کند می شود، در نتیجه کار شما در زمان بیشتری انجام خواهد شد.

 

۲۶. برنامه هایی که در پس زمینه اجرا هستند را ببندید:

خیلی از برنامه ها در ویندوز۱۰ به صورت خودکار و در پس زمینه اجرا می شوند تا اطلاعات را به روز نگه دارند. اما فعالیت این برنامه ها باعث می شود تا انرژی زیادی صرف این کار شود. برای بستن این برنامه :

۱.منوی استارت را از سمت چپ، پایین صفحه باز کنید و به قسمت Setting بروید.

۲.سپس وارد بخش Privacy شوید.

 

تنظیمات - Privacy

 

۳. به‌ قسمت Background Apps بروید تا تمام برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه را در سمت راست مشاهده کنید. هرکدام را که نمی‌خواهید به‌راحتی خاموش کنید.

 

برنامه های پس زمینه

 

۲۷. از Hibernate ، به جای Sleep استفاده کنید:

در حالت Sleep ، درایو دیسک سخت و نمایشگر خاموش می شود و در حالی که پردازنده کند می شود، حافظه همچنان فعال می ماند. این مسئله باعث افزایش مصرف باتری می شود. برای کاهش مصرف باتری، حالت Hibernate بهتر است. زیرا کامپیوتر در حالت Hibernate وضعیت کنونی خود را ذخیره کرده و به طور کامل خاموش می شود که این امر باعث کاهش مصرف انرژی می شود.

۲۸. اپ ها وسرویس های استارت آپ را مدیریت کنید:

می‌توانید برای ذخیره شارژ بیشتر، سرویس‌ها و اپ‌های استارت‌آپ غیرضروری را غیرفعال کنید. برای انجام این کار:

۱.کلیدهای Ctrl + Shift + Esc را بگیرید تا Task Manager باز شود.

۲. سپس به‌تب Startup بروید.

۳.حال تمام اپ‌های غیرضروری استارت‌آپ را انتخاب کنید و برای متوقف کردن‌شان روی Disable کلیک کنید.

 

task-manager

 

سرویس‌های استارت‌آپ را غیرفعال کنید

۱.دکمه‌های Windows + R را بگیرید.

۲. حال در پنجره Run، عبارت msconfig را تایپ کنید تا پنجره Sytem Configurations باز شود.

۳. به تب Services بروید و تیک گزینه Hide all Microsoft services در گوشه چپ پایین صفحه را بردارید.

۴.حالا می‌توانید تمام سرویس‌های استارت‌آپ را ببینید. تیک مواردی که نمی‌خواهید را بردارید و برای اعمال تغییرات روی OK کلیک کنید.

۵. حال دستگاه را Restart کنید تا تغییرات اعمال شوند.

 

پنجره msconfig

 

۲۹. فایل هایی که صوت دارند را با صدای کمتر پخش کنید:

فایل هایی که دارای صوت می باشند را با صدای کمتری پخش کنید، زیرا که دستگاه شما برای ایجاد صدای بلند تر، انرژی بیشتر مصرف می کند. همچنین میتوانید از هدفون استفاده کنید.

 

۳۰. از برنامه های مدیریت باتری استفاده کنید:

برنامه هایی وجود دارند که به کنترل عمر باتری و بستن قابلیت های مختلف که نیروی مؤثر دستگاه را کاهش می دهند، کمک می کنند. نرم افزار هایی مانند Battery Care یا Battery Optimizer از جمله شاخص ترین این برنامه ها هستند.

 

 

 

آخرین بروزرسانی: ۱۳۹۷/۰۴/۲۴دسته بندی: آموزش آنلاین, موبایل و تبلت, نرم‌افزارهای کاربردیبرچسب ها: , ,
نظرات و دیدگاه شما

نظرات شما عزیزان

  1. Avatar
    ash asef ۱۳۹۹/۰۳/۱۹ در ۱۲:۲۴ - پاسخ دادن

    یکی از راهها کم کردن صدا برای فایلهای صوتی بود می خواستم ببینم فرقی میکنه که با بلندگوهای خود لپتاب گوش کنیم یا با هدفون ؟ یعنی هدفون مصرف باطری را کم میکنه ایا ؟
    بازم ممنون آقای مهندس

    • مصطفی
      مصطفی ۱۳۹۹/۰۳/۱۹ در ۱۴:۲۰ - پاسخ دادن

      سلام، هدفون های عمومی مانند هدفون هایی که روی پکیج گوشی های هوشمند هستن مصرف باتری بسیار کمی دارند، بنابراین میتونید با استفاده از اونها مصرف باتری رو کاهش بدین، اما توصیه اکید من برای حفظ سلامتی شما این هست که از هدفون تا حد ممکن استفاده نکنید.