دانلود جدیدترین نسخه iOS برای تمام آیفون ها، از iPhone 5 تا iPhone 15 Pro Max (بروزرسانی دائم) – دانلود iOS 17.2.1

سطح آسان

زمان مورد نیاز ۳ دقیقه

اپل پس از معرفی اولین دستگاه آیفون در سال ۲۰۰۷، انقلابی بزرگ در صنعت دستگاه‌های همراه هوشمند ایجاد کرد. اون زمان قابلیت‌های کامپیوتر-طوری آیفون نظر بیشتر مردم رو به خودش جلب کرد.

انقلاب بعدی، تغییر ناگهانی سبک طراحی اپل در سال ۲۰۱۸ و روی سری X بود که باعث شد سر و صدای زیادی به راه بیوفته. خیلی از طرفدارها همون طرح قبلی رو می‌پسندیدن و بعضی اون رو قدیمی میدونستن.

سیستم عامل آیفون‌ها، iOS نام گرفته و اینکه علت این نام گذاری چی بوده از مبحث ما به دوره. iOS به لطف همخونی نرم افزار-سخت افزار بسیار بالای اون به جرات بهترین سیستم عامل همراه به شمار میره.

همزمان با تحولات ایجاد شده برای سخت افزارها، سیستم عامل‌ها هم دست خوش تغییرات مهمی شدن! به طوری که الان قطعات الکترونیکی حرف اول رو نمیزنن و اون چیزی که اهمیت داره، اینه که قطعات چه چیزی رو اجرا میکنن.

برای اینکه همیشه دستگاهتون به روز باشه، توی این پست براتون لینک دانلود جدیدترین نسخه از iOS رو قرار دادیم که میتونین به صورت کاملا رایگان اون رو دانلود کنین.

iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro, iPhone 15 Pro Max (2023)

سری iPhone 11

بالاخره بعد از گذشت سال‌ها، اپل پورت لایتنینگ را بازنشسته کرد و اکنون در سری آیفون ۱۵، انتقال اطلاعات و شارژ دستگاه از طریق پورت USB-C انجام می‌شود. نسخه‌های پایه و پلاس از پردازنده تقویت شده A16 و نسخه‌های Pro و Pro Max از چیپست قدرتمند A17 استفاده می‌کنند تا تجربه کاربری هر چقدر روان‌تر را به شما ارائه دهند. هم دوربین پشت و هم دوربین سلفی دستخوش تغییرات بسیاری شده‌اند و در اینجا واقعا تفاوت قابل لمس می‌باشد. همانند نسل گذشته، نسخه‌های پایه و پلاس بالای صفحه نمایش ناچ دارند و نسخه‌های پرو از Dynamic Island بهره‌مند هستند. سوییچ سایلنت هم جای خود را به Action Button داده تا امکان شخصی سازی توسط کاربر را داشته باشد (فقط برای نسخه‌های پرو). متاسفانه، مشابه سری ۱۴، آیفون ۱۵ هم داخل ایران رجیستر نمی‌شود و برای بهره‌مندی از امکانات آن، به مشکل خواهید خورد.

iPhone 14, iPhone 14 Plus, iPhone 14 Pro, iPhone 14 Pro Max (2022)

سری iPhone 11

سری iPhone 14 اپل دارای تغییرات قابل توجهی نسبت به سری iPhone 13 است. از جمله این تغییرات می‌توان به حذف ناچ، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم بازتر، تراشه جدید A16 Bionic و قیمت پایه بالاتر اشاره کرد.

حذف ناچ یکی از مهمترین تغییرات سری iPhone 14 است. ناچ یک بریدگی در بالای صفحه نمایش است که دوربین جلو و سنسورهای دیگر را در خود جای می دهد. حذف ناچ باعث می شود که صفحه نمایش بزرگتر و یکپارچه تر به نظر برسد.

تراشه جدید A16 Bionic نیز یک پیشرفت قابل توجه است. این تراشه دارای هسته های CPU و GPU سریعتر است که باعث می شود عملکرد کلی گوشی بهتر شود. این تراشه همچنین دارای یک پردازنده گرافیکی جدید پنج هسته‌ای است که عملکرد گرافیکی را تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهد.

iPhone 13, iPhone 13 Mini, iPhone 13 Pro, iPhone 13 Pro Max (2021)

سری iPhone 11

سری آیفون ۱۳ به عنوان نسل جدیدتر از تلفن‌های هوشمند اپل، تغییرات و بهبودات مهمی را نسبت به سری آیفون ۱۲ ارائه داده است. نمایشگر این گوشی دست‌خوش تغییراتی بوده و با رزولوشن بالاتر و فناوری‌های نمایش به‌روز شده، تجربه دیدن محتواهای چندرسانه‌ای را به سطح جدیدی رسانده است. همچنین، از پردازنده A15 Bionic بهره‌مند شده که به عنوان یکی از پرقدرت‌ترین پردازنده‌های موجود در تلفن‌های هوشمند شناخته شده است.

یکی از ویژگی‌های برجسته سری آیفون ۱۳، پشتیبانی از فناوری ProMotion با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز در نمایشگر است که به تجربه تعاملی کاربران افزوده و کیفیت تصویر را بهبود می‌بخشد. همچنین، این نسخه از آیفون با بهبودات در دوربین، افزایش ظرفیت حافظه داخلی، ویژگی‌های پیشرفته در امنیت و حریم خصوصی، و iOS 15 به کاربران ارائه شده است. با این بهبودات و افزایش‌ها، سری آیفون ۱۳ به عنوان یک گام مهم به سوی تحول در تکنولوژی تلفن‌های هوشمند اپل مطرح شده و توقعات را برای تجربه کاربری بهتر و عملکرد پیشرفته‌تر افزایش داده است.

iPhone 12, iPhone 12 Mini, iPhone 12 Pro, iPhone 12 Pro Max (2020)

سری iPhone 11

سری آیفون ۱۲ اپل، به عنوان جدیدترین نسل از تلفن‌های هوشمند این شرکت، با تغییرات مهمی در مقایسه با سری آیفون ۱۱ به بازار عرضه شده است. طراحی نسبت به نسخه‌های قبلی بهبود یافته و لبه‌های مسطح باعث ظاهری مدرن‌تر و شیک‌تر شده‌اند. نمایشگر Super Retina XDR با رزولوشن بالاتری نسبت به مدل‌های قبلی، تجربه تماشای ویدئوها و محتواهای چندرسانه‌ای را بهبود بخشیده است. همچنین، این گوشی از پردازنده A14 Bionic قدرتمند بهره‌مند شده که عملکرد بهتری نسبت به نسخه‌های قبلی دارد.

یکی از ویژگی‌های مهم سری آیفون ۱۲، پشتیبانی از فناوری ارتباطی ۵G است که سرعت انتقال داده را به شکل چشمگیری افزایش داده و تجربه ارتباطی کاربر را بهبود می‌بخشد. همچنین، MagSafe امکان اتصال مغناطیسی لوازم جانبی و شارژ بی‌سیم را ارائه می‌کند. با بهبودات در دوربین، افزودن HDR Dolby Vision برای ضبط و پخش ویدئو با کیفیت بالا، افزایش ظرفیت حافظه داخلی و iOS 14، آیفون ۱۲ تغییرات مهمی را در مقایسه با نسل‌های قبلی به ارمغان آورده است که تجربه کاربری را به سطح بالاتری ارتقا داده و جایگاه خود را به عنوان یکی از تلفن‌های هوشمند پیشرو را تثبیت کرده است.

iPhone 11, iPhone 11 Pro, iPhone 11 Pro Max (2019)

سری iPhone 11

iPhone 11 ارزان‌ترین مدل سری آیفون‌های ۲۰۱۹ هست و تا حدی اقتصادی‌ترین اونها؛ زبان طراحی در نسل ۱۱ آیفون تغییر کرد و این تفاوت‌ها رو میتونین پشت گوشی‌ها جایی که لنز دوربین قرار گرفته به وضوح ببینین. کیفیت ماژول‌های دوربین عالی در کنار پردازنده‌های فوق العاده، صفحه نمایش Super AMOLED با کیفیت خیره کننده و طراحی منحصر به فرد، سبب شد تا iPhoneهای ۲۰۱۹ فروش خوبی رو تجربه کنن.

iPhone XS, iPhone XR, iPhone XS Max (2018)

iPhone XS, iPhone XR, iPhone XS Max

iPhone XS پرچمدار سال ۲۰۱۸ اپل به همراه نسخه بزرگتر و تکامل یافته خود، iPhone XS Max سعی دارن تا گوی رقابت رو از رقبای خودشون بگیرن و توی این زمینه موفقیت زیادی هم داشتن. Face ID v2.0 هوشمندتر و سریع‌تر از قبل شده و پردازش‌ها در آیفون‌های جدید با سرعتی بالاتر از iPhone X که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، انجام میشه. در سوی دیگر، آیفون XR رو داریم که نسخه اقتصادی و ضعیف‌تر iPhoneهای سال ۲۰۱۸ به شمار میره. این دستگاه یک دوربین اصلی داره و از صفحه نمایش ۶.۱ اینچی با وضوح ۱۷۹۲ در ۸۲۸ پیکسل بهره میبره. پنل نمایشگر این آیفون از نوع LCD بوده و این در حالیست که هر دو نسخه XS و XS Max از پنل OLED استفاده می‌کنن. به صورت پیش فرض این دستگاه‌ها با iOS 12 ارائه شدن.

iPhone X (2017)

iPhone X

انقلابی‌ترین محصول سال ۲۰۱۷ شرکت Apple یا حتی دنیای تلفن‌های هوشمند، iPhone X. واضح‌ترین تفاوت بین این دستگاه و iPhoneهای دیگه Apple، حذف کلید Home تاریخیه. پس از کلید Home، پنل Super AMOLED نظر همه رو جلب میکنه که سعی شده تا جلوی دستگاه به غیر از صفحه نمایش، چیز دیگه‌ای نباشه. Touch ID جای خودشو به Face ID داده و کلی تغییر دیگه که بحث درباره اون‌ها نیازمند یک پست جداگانه برای تحلیل این iPhone گرون قیمته.

iPhone 8, iPhone 8 Plus (2017)

iPhone 8 and 8 Plus

در سال ۲۰۱۷ اپل سه دستگاه آیفون جدید معرفی کرد، iPhone 8 و iPhone 8 Plus و آیفون X. کمترین مقدار حافظه آیفون های ۲۰۱۷ به ۶۴ گیگ رسید، چرا که اپل بر این باور بود که با توسعه سخت افزار و افزایش کیفیت و حجم فایل‌ها، نسخه‌هایی با ظرفیت کمتر عملا فروش خوبی رو تجربه نمیکنن. باتری این دستگاه‌ها نسبت به نسل قبل بهبود داشت و پردازنده اون‌ها هم دستخوش تغییراتی شد. در کل سعی بر این بوده تا سری ۸ آیفون بتونه با Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus رقابت کنه. (البته این موضوع رو در نظر داشته باشین که هر چهار دستگاه طرفدارای خاص خودشون رو دارن.)

iPhone 7, iPhone 7 Plus (2016)

iPhone 7, iPhone 7 Plus

معرفی این دستگاه و برادر بزرگ‌ترش – iPhone 7 Plus – به ۷ سپتامبر ۲۰۱۶ بر میگرده. آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس با داشتن صفحه نمایش بهبود یافته، مقاومت در برابر آب و گرد و خاک، بلندگوهای استریو، کلید Home لمسی خازنی، دوربین‌های قوی‌تر و یک سیستم دو دوربین جدید منحصر به فرد برای مدل بزرگتر آیفون ۷ تمایز زیادی با نسل ۶S پیدا کردن. در کنار این موارد دلچسب، متاسفانه سوکت ۳.۵ میلیمتری هدفون به کل حذف شد و برای استفاده از هدفون‌های سیمی باید از تبدیل مخصوص خودش استفاده کنین

iPhone 6S, iPhone 6S Plus (2015)

iPhone 6s Plus

بر طبق سنت‌های اپل، هر سال که آیفونی رو با یک عدد ارائه می‌کرد، سال بعد نسخه S اون رو به همراه بهبودهایی به بازار ارائه میکرد و به طراحی اون دست نمیزد!

آیفون ۶S تقریبا مشابه آیفون ۶عه. برخی تفاوت‌های جزیی به چشم میخوره، برای مثال وزن و ضخامت دستگاه زیاد‌تر شده و نوار براق دور کلید Home به کل حذف شده و جلوی دستگاه نمای یکدست‌تری پیدا کرده. توی این دستگاه، اپل از سیستم دریافت لمس جدیدی به نام Force Touch رونمایی کرد. به لطف این قابلیت، دستگاه شما میزان فشار عمودی بر روی صفحه نمایش را درک میکنه و با توجه به اون اعمالی رو انجام میده. سنسور اثر انگشت نسب به قبل بهبود پیدا کرده و الان سریعتر از قبل اثر انگشت رو تشخیص میده.

با آیفون ۶S میتونین تصاویری با کیفیت بالاتر ثبت کنین، از پردازنده سریع‌تر برای بازی کردن استفاده کنین و حتی با سرعت بیشتری به اینترنت متصل بشین. البته در کنار این قابلیت‌های مثال زدنی، رنگ رزگلد هم به رنگ‌های قبلی – خاکستری، طلایی و نقره‌ای – این گوشی اضافه شد.

iPhone SE (2015)

iPhone SE

اپل نظر کاربران رو محترم شمرد و در سال ۲۰۱۵ دستگاهی با ابعاد کوچکتر روانه بازار کرد. iPhone SE از لحاظ ابعاد مشابه سری iPhone 5عه. البته این بار تقریبا تمام قابلیت های پرچمدار سال ۲۰۱۵ رو داره و این تفاوت بین آیفون SE و آیفون ۵Sعه.

iPhone 6 (2014)

iPhone 6 - 2014

سال ۲۰۱۴، سال نوآوری اپل. Apple در سال ۲۰۱۴ دستگاه جدیدی با نام iPhone 6 معرفی کرد. صفحه نمایش آن ۴.۷ اینچی شد و طراحی اون به کل تغییر کرد. همچنین قابلیت بدون کاربرد (البته در ایران) Apple Pay جهت پرداخت پول از طریق NFC به آیفون ۶ افزوده شد. از ارتقاء دوربین آیفون ۶ قافل نشیم؛ این ارتقاء، باعث شد تصاویر و ویدیوها از اون چیزی که قبلا ثبت میشد، خیلی بهتر بشن.

iPhone 6 Plus (2014)

iPhone 6 Plus - 2014

برای مدت نسبتا طولانی، کمپانی اپل مقابل افزایش سایز صفحه نمایش – که تبدیل به یک گرایش در صنعت دستگاه های همراه شده بود – مقاومت می‌کرد. اما سرانجام این وسوسه‌ها جواب داد و در iPhone 6 شاهد صفحه نمایش ۴.۷ اینچی و در سوی دیگر در iPhone 6 Plus شاهد صفحه نمایش ۵.۵ اینچی رتینا بودیم. در واقع iPhone 6 Plus بزرگترین آیفون تولید شده تا اون زمان بود.

iPhone 5S (2013)

iPhone 5S - 2013

پرچمدار سال ۲۰۱۳ اپل iPhone 5S بود. در این نسخه iPhone برای اولین بار از سنسور اثر انگشت موسوم به Touch ID استفاده شد. ظاهر اون اصلاح شد. همچنین برای اولین بار از چیپست ۶۴ بیتی با کد A7 استفاده شد؛ که البته رقبا هم در این سال شروع به استفاده از پردازنده هایی با معماری ۶۴Bit کردند.

iPhone 5C (2013)

iPhone 5C - 2013

در سال ۲۰۱۳، اپل تصمیم گرفت نه تنها یک آیفون، بلکه دو آیفون رو هر سپتامبر معرفی کنه. iPhone 5C در واقع همون iPhone 5 با تغییرات ظاهری اندک ولی جدید بود. این تغییرات باعث شد تا خریدارا بعد از خریدن iPhone جدید، جیبشون کمتر خالی شه! نظر به تغییرات iPhone 5C، می‌تونیم به بدنه پلاستیکی! و البته رنگارنگ اون اشاره کنیم. اون زمان iOS 7 هم معرفی شد که به لطف اون قابلیت Multitasking برای اپلیکیشن‌ها اضافه شد. همچنین برای نخستین بار Control Center معرفی شد که به کاربر اجازه میداد بدون مراجعه به Settings برخی از تنظیمات دستگاهش رو تغییر بده.

iPhone 5 (2012)

Apple iPhone 5

به سال ۲۰۱۲ برمیگردیم، درست زمانی که اپل iPhone 5 رو با صفحه نمایش کشیده‌تری نسبت به نسل قبلی معرفی کرد. تا پیش از iPhone 5 تصور آیفون با صفحه نمایش بزرگتر ممکن نبود، اما سرانجام در سال ۲۰۱۲ یک ردیف دیگر از آیکون‌ها داخل صفحه نمایش iPhone 5 جا گرفت. از دیگر تحولات این دستگاه میتونیم به کانکتور Lightning (که هنوز استفاده میشه) و بدنه آلومینیومی سبک تر اشاره کنیم.

باکس دانلود

مصطفی

هپتا رو راه‌اندازی کردم تا بتونم به مردم کمک کنم راحت‌تر مشکلات دیجیتالی خودشون رو برطرف کنن. در حال حاضر هم خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی گرافیکی رو داخل پروژه گسترش میدم.

مصطفی

هپتا رو راه‌اندازی کردم تا بتونم به مردم کمک کنم راحت‌تر مشکلات دیجیتالی خودشون رو برطرف کنن. در حال حاضر هم خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی گرافیکی رو داخل پروژه گسترش میدم.

آخرین بروزرسانی: ۱۴۰۲/۱۰/۰۳دسته بندی: آموزش آنلاین, موبایل و تبلتبرچسب ها: , ,
نظرات و دیدگاه شما

نظرات شما عزیزان

  1. Avatar
    اسماعیل ۱۳۹۸/۱۰/۰۳ در ۱۴:۳۰ - پاسخ دادن

    سلام گوشی من ایفون۵ هستش سیستم ios10هست من نمینونم برخی از برنامه ها رو نصب کنم چجوری این راه حل رو درست کنم. لطفا بگید.

    • مصطفی
      مصطفی ۱۳۹۸/۱۰/۰۷ در ۱۲:۵۳ - پاسخ دادن

      سلام، وقتتون بخیر
      جدیدترین نسخه iOS ارائه شده برای iPhone 5 نسخه ۱۰.۳.۴ هستش و اگر نرم افزاری به iOS بالاتر نیاز داشته باشد، ناچار به تعویض دستگاه یا عدم استفاده از اون نرم افزار هستید.

    • Avatar
      پویا ۱۳۹۹/۰۹/۰۹ در ۰۷:۰۲ - پاسخ دادن

      خیر به جز از راه سافاری مرورگر نمیشه هیچ کاری کرد

  2. Avatar
    محمد راشد ۱۳۹۸/۱۰/۲۴ در ۱۷:۱۲ - پاسخ دادن

    گوشی من کلا خاموش شده فایو اس بعد میگه اپدیت میخود تو ایتونز هم میزنم نیاد بالا ولی چیزی توش نی باید چیکار کنم

  3. Avatar
    علیرضا ۱۳۹۹/۰۷/۰۴ در ۱۲:۱۱ - پاسخ دادن

    با سلام،اپدیت آیفون ۵ بالاتر از ۱۰ هم می‌ره یا معلوم نیست

  4. Avatar
    Abol ۱۴۰۰/۰۹/۲۵ در ۱۳:۳۸ - پاسخ دادن

    سلام
    روی ایفون ۵s کلش رویال و اف کلنز نصب میشه؟؟ لطفا جولب بدید ممنون

  5. Avatar
    کاوه ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ در ۱۹:۵۶ - پاسخ دادن

    میشه لطفا برای ایفون ۱۴ رو هم بزارین

  6. Avatar
    Sasan_565 ۱۴۰۲/۰۱/۱۰ در ۰۴:۲۷ - پاسخ دادن

    میدونی،یارو آیتونز رو درست نمیتونه تلفظ کنه به آی او اس میگه اندروید بعد رو چه حسابی آیفون دس میگره؟!ما ملت ایران ناموسا هرچی ک هستیم لیاقتمون